بیمه مركزی جلوی خلاقیت بخش خصوصی را گرفت

بیمه مركزی جلوی خلاقیت بخش خصوصی را گرفت

بیمه مركزی جلوی خلاقیت بخش خصوصی را گرفت؛ بیمه مرکزی با دخالت در بازار بیمه، امكان خلاقیت و تسریع در خدمت‌رسانی بخش خصوصی را محدود كرده است.

به گزارش ، معاون توسعه بازار و شبکه فروش بیمه پاسارگاد با بیان این مطلب در «رادیو گفت‌وگو» از عملکرد بیمه مرکزی انتقاد کرد و اظهار داشت: دخالت بیمه مركزی در معاملات بیمه‌ای بخش خصوصی موجب اختلال در عملكرد شركت‌های بیمه خصوصی خواهد شد.

حبیب میرزایی که در برنامه گفت‌وگوی اقتصادی رادیو گفت‌وگو به مناسبت 13 آذر روز بیمه با موضوع «مؤلفه‌های اقتصاد دانش‌بینان بر توسعه صنعت بیمه و بررسی نقش بیمه‌ها در رشد اقتصادی کشور» سخن می‌گفت، با اشاره به اینكه نظام بیمه‌ای به دو بخش تأمین اجتماعی و تجاری تقسیم‌بندی می‌شود، گفت: نظام بیمه‌ای تأمین اجتماعی مخصوص كاركنان و كارگران و فعالان عرصه اقتصادی كشور است و مأموریت اصلی آن هم حمایت از نیروی كار و بخش درمان و بازنشستگی است.

میرزایی افزود: آنچه به‌عنوان صنعت بیمه در ادبیات اقتصادی مطرح می‌شود نظام بیمه‌های تجاری است كه نهاد ناظری به نام بیمه مركزی جمهوری اسلامی ایران دارد و در حال حاضر نیز حدود ۳۴ شركت بیمه با سرمایه دولت و بخش خصوصی مشغول فعالیت هستند.

این كارشناس ارشد حوزه بیمه اضافه كرد: با ورود شركت‌های بیمه خصوصی از دهه هشتاد به بعد، استارت تكنولوژی به نام نرم‌افزارهای بیمه‌گری مبتنی بر تجمیع دانش بازیگران صنعت و مدیران فنی زده شد و هم‌اکنون حجم فعالیت‌های بیمه به اندازه‌ای رسیده كه بدون استفاده از دانش و نرم‌افزار مبتنی بر دانش‌بنیان امكان فعالیت بیمه‌ای وجود ندارد.

به گزارش ، میرزایی با اشاره به اینكه شروع فعالیت برخی شركت‌ها در صنعت بیمه از پارك علم و فناوری بوده، گفت: در حال حاضر این شركت‌های بیمه مبتنی بر محور دانش‌بنیان در صنعت بیمه نقش‌آفرینی می‌كنند و به موازات رشد و توسعه شركت‌های دانش‌بنیان، صنعت بیمه نیز رشد كرده و دچار تحول شده است.

معاون توسعه بازار و شبکه فروش بیمه پاسارگاد با انتقاد از اینكه بیمه مركزی امكان خلاقیت و تسریع در خدمت‌رسانی را در بخش خصوصی محدود كرده گفت: دخالت بیمه مركزی در معاملات بیمه‌ای بخش خصوصی موجب اختلال در عملكرد شركت‌های بیمه خصوصی خواهد شد.

این كارشناس ارشد حوزه بیمه با تأكید بر اینكه نوع مقررات صنعت بیمه و بیمه مركزی باید از نظر تسهیل یا اختلال در كسب‌وكار بیمه ارزیابی شود، افزود: دولت باید كنار بكشد تا بخش خصوصی كار خودش را انجام دهد.

معاون سابق نظارت بیمه مرکزی با بیان اینكه صنعت بیمه ایران از صنایع پیشرو در منطقه غرب آسیا است، خاطرنشان کرد: اگر سیاست‌گذاری‌ها و مقررات دست و پاگیر حذف شوند صنعت بیمه می‌تواند نقش موثری در رونق اقتصاد كشور ایفا كند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...