هدف بیمه دیجیتال رضایت حداکثری مشتری است

هدف بیمه دیجیتال رضایت حداکثری مشتری است

هدف بیمه دیجیتال رضایت حداکثری مشتری است؛ دیجیتالی شدن صنعت بیمه یعنی شخصی کردن تمام خدماتی که ذی‌نفع آنها را با حداکثر رضایت دریافت می‏کند.

به گزارش ، رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات سندیکای بیمه‌گران ایران با بیان این مطلب در برنامه تلویزیونی چشم‌‏انداز با موضوع «اقتصاد دیجیتال» اظهار داشت: دیجیتالی شدن یعنی شخصی کردن خدمت برای ذی‌نفع این صنعت که در زنجیره ارزش صنعت بیمه، حس رضایت، شادی و تجربه خوبی به دست آورد.

سیدمجید بختیاری با بیان اینکه صنعت بیمه تلاش می‌کند با بکارگیری فناوری‌‏های نوین ازجمله جمع‌آوری داده‌‏ها به تحلیل و تصمیم‌گیری در این بخش کمک کند، افزود: تحول دیجیتال در حال جلو رفتن و پیشرفت است و این فقط کار شرکت‌های بیمه نیست بلکه همه بازیگران و ذی‌نفعان آن باید در این زیست‌‏بوم تلاش کنند تا موجب توسعه بازار شود.

بختیاری با اشاره به تولید بالغ‌بر 120 هزار میلیارد تومان حق بیمه در سال 1400 از سوی شرکت‌های بیمه‌‏ای و پرداخت بالغ‌بر 80 هزار میلیارد تومان خسارت در این سال، اضافه کرد: در این سال‌ها بخش بیمه کشور در یک فضای آرام جلو آمده و شرکت‌های بیمه توانسته‌اند با همکاری یکدیگر، پروژه‌های زیادی درباره تحول دیجیتال این صنعت تعریف کنند که اکنون در حال پیاده‌‏سازی آن هستند و در آینده نزدیک نیز شاهد تبلور دستاوردهای آن خواهیم بود.

وی درباره نقش نیروی انسانی در تحول دیجیتال صنعت بیمه گفت: برای پیاده‏سازی این مهم نیاز به نیروی متخصص نداریم بلکه می‌توان با آموزش نیروهای عادی که توانایی استفاده از تجهیزات موجود و بکارگیری و پیاده‌سازی آن را دارند، به سرعت در این مسیر حرکت کرد.

بختیاری با تاکید بر گسترش فهم دیجیتال در صنعت بیمه و نقش مهم نیروهای متخصص در واحدهای ستادی و طراحی خاطرنشان کرد: تحول دیجیتال با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته در زنجیره ارزش صنعت بیمه، نقش مهمی در توسعه سبک زندگی دیجیتال و رضایت ذی‌نفع دارد.

بنابر اعلام ستاد خبری کنفرانس ملی تحول دیجیتال، بانک و بیمه، رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات سندیکای بیمه‌گران با بیان اینکه در مفاهیم مرتبط با تحول دیجیتال، رضایت ذی‌نفع ارجحیت دارد، تصریح کرد: هم‌اکنون شرکت‌های بیمه‌ای در رشته درمان، پوشش بیمه‌ای الکترونیک دارند اما باید بتوانند در دیگر رشته‌ها نیز از فناوری‌های نوین استفاده کنند و همگام و هم‌راستا با یکدیگر در این مسیر گام بردارند.

وی با اشاره به مدیریت ریسک و محاسبه ریسک از سوی شرکت‌های بیمه‌ای درراستای حمایت از ذی‌نفعان آن، عنوان کرد: استفاده از تکنولوژی‌های نوین برای طراحی محصولات و خدمات جدید بیمه‌ای کمک می‌کند تا مخاطبان دسترسی راحت‌تر و سریعتری به خدمات داشته باشند.

بختیاری نقش استارت‌آپ‌ها در حرکت صنعت بیمه به سمت نوآوری را مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: پروژه‌های بیمه‌ای اجراشده از سوی استارت‌آپ‌ها زمینه جهش این صنعت را فراهم کرده که نمونه آن را می‌توان در تحلیل خسارت و پرداخت آن به ذی‌نفع به روشنی دید.

وی با تصریح اینکه بیمه بخشی از اقتصاد و ابزاری برای کنترل مخاطرات است، ادامه داد: ساختار اصلی بیمه براساس محاسبات است و این مهم در بیمه شخص ثالث به وضوح اجرا شده اما از آنجا که در این نوع بیمه، دیه نقش اساسی دارد قانون در تعیین نرخ این بیمه انعطاف‌پذیر نیست.

گفتنی است کنفرانس ملی تحول دیجیتال، بانک و بیمه با هدف تبیین وضعیت نظام بانک و بیمه در عرصه تحول دیجیتال و بررسی نقشی حکمرانی دیجیتال در این دو بخش و ارائه راهکارهای چابک‌سازی نظام بانک و بیمه در زیست‌بوم دبجیتال روز دوشنبه 28 آذرماه 1401 در سالن همایش‌های کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...