مصرف بنزین روزانه رکورد می‌زند

مصرف بنزین روزانه رکورد می‌زند

مصرف بنزین روزانه رکورد می‌زند؛ مصرف بنزین در کشور از چند روز مانده به شروع سال نو رو به افزایش گذاشت به طوری که این میزان در روز 29 اسفندمه به عدد 144 میلیون و 300 هزار لیتر رسید.

به گزارش ، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این‌باره گفت: در روز پایانی سال 1401 بالغ‌بر ۱۴۴ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر بنزین در کشور مصرف شد که این عدد در مقایسه با روز 29 اسفند 1400، میزان 27.7 درصد رشد داشت.

علی‌اکبر نژادعلی ‌‌با اشاره به افزایش رکورد مصرف بنزین برای چندمین بار در روزهای پایانی سال 1401 اظهار داشت: به همت همکاران ما در ستاد و مناطق این شرکت و کارکنان زنجیره توزیع، سوخت‌رسانی به نحو احسن انجام می‌شود و هیچ کمبودی وجود ندارد اما امیدواریم مردم نیز در بحث صرفه‌جویی در مصرف، این موضوع را مدنظر قرار دهند که سوخت سرمایه ملی است و هرچه صرفه‌جویی بیشتری داشته باشیم، توان ما در بحث توزیع مناسب سوخت در نقاط مختلف کشور بیشتر خواهد شد.

نژادعلی اضافه کرد: میانگین مصرف ۱۰ روزه منتهی به پایان سال ۱۴۰۱، عدد ۱۲۱ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بوده که این عدد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (10 روز پایانی سال ۱۴۰۰) ۱۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بنابر اعلام روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در روز ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۱، ۱۳۱ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر بنزین در کشور مصرف شده که این عدد در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از ۱۸ درصد افزایش یافته است.

مقدار مصرف بنزین کشور در فاصله زمانی ۲۰ تا ۲۷ اسفندماه امسال به‌طور میانگین ۱۱۷ میلیون لیتر در روز بوده که این عدد نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰بالغ‌بر 13.5 درصد افزایش یافته است. 

در این هفت روز دو روز رکورد جابه‌جا شده که یک رکورد متعلق به ۲۵ اسفندماه با ثبت عدد نزدیک به ۱۲۶ میلیون لیتر بنزین و دیگری متعلق به روز ۲۷ اسفندماه با 131.6 میلیون لیتر بوده است.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...