تعطیلی اصناف هزینه‌های نظام را افرایش می‌دهد

تعطیلی اصناف هزینه‌های نظام را افرایش می‌دهد

تعطیلی اصناف هزینه‌های نظام را افرایش می‌دهد؛ با تعطيلی هر واحد صنفی يک بيکار، يک متکدی و يک بزهکار به جامعه تحميل می‌شود که هزينه‌های حاکميت و نظام را افزايش می‌دهد.

به گزارش ، رئيس اتاق اصناف تهران پس از ضيافت افطاری رياست جمهوری با فعالان اقتصادی و اصناف با اشاره به صحبت‌های خود در اين مراسم گفت: به‌عنوان سوال مستقيم از ريیس جمهور پرسيدم آيا به نقش بی‌بديل اتحاديه‌های صنفی جهت تعالی و پيشرفت اقتصادی ملي اعتقاد داريد؟

علی توسطی افزود: با تعطيلی هر واحد صنفی يک بيکار، يک متکدی و يک بزهکار به جامعه تحميل می‌شود که هزينه‌های حاکميت و نظام را افزايش می‌دهد. بنابراین همانطور که در اين مراسم از سوی ريیس جمهوری عنوان شد بايد از جايگاه و نقش اتحاديه‌های صنفی و اصناف، صيانت و حمايت شود.

رئيس اتاق اصناف تهران درباره پرسش خود از رییس جمهوری توضیح دهد: درواقع اين پرسش باتوجه به مسائل و مشکلات متعدد اتحاديه‌های صنفي مطرح شد. اگر اين اعتقاد از سوی رياست جمهوری وجود دارد پس شکل‌گيری و فعاليت سامانه‌های مختلف ازجمله سامانه ملی صدور مجوز کسب‌وکار و تقويت آنها به منزله تضعيف روابط مکانيکال بوده و موجب جايگزينی روابط انسانی می‌شود.

توسطی تصريح کرد: رئيس جمهور در پاسخ به اين سوال به صراحت با تبيين و تجلي نقش تاثيرگذار اتحاديه‌های صنفی در طول دهه‌های گذشته از بدو انقلاب، دوران دفاع مقدس، تحريم‌های ظالمانه و به‌ويژه ناآرامی‌های پاييز سال گذشته بر نقش بی‌بديل اتحاديه‌های صنفی در حمايت از منافع ملی و نظام تاکيد و اظهار داشت هيچگاه سامانه و نظام، جايگزين شيخوخيت و ريش سفيدی معتمدان و امنای اصناف در قالب هيأت مديره اتحاديه‌های صنفی نمی‌شود.

وی افزود: رياست جمهوری همچنين اضافه کرد اتحاديه‌های صنفی نقش پراهميت به‌عنوان حلقه واسط بين مردم و جامعه با مسئولان بالادستی ايفاء می‌کنند بنابراین سياست ما جهت صيانت و حمايت از اتحاديه‌های صنفي است.

رئيس اتاق اصناف تهران همچنين در ارزيابی اين مراسم یادآور شد: در اين مراسم که حدود دو ساعت به طول انجاميد ابتدا روسای اتحاديه‌های توزيعی و توليدی و اتاق‌های اصناف به بيان چالش‌ها، معضلات مبتلابه و مطالبات و خواسته‌های صنفي خود پرداختند.

بنابر اعلام اتاق اصناف تهران، توسطی ادامه داد: باتوجه به حضور وزرای صمت و جهاد کشاورزی، رئيس بانک مرکزی و برخی مسئولان دولتی، رئيس جمهور بيش از يک ساعت و نيم به موضوعات، چالش‌ها و مطالبات مخاطبان گوش داده و يادداشت‌برداری کرد و در پايان با اشاره به تک تک مطالب مطرح شده از سوی فعالان صنفی و اقتصادی، توضيحات مبسوطی را ارايه کرده و به صورت مستقيم به وزرا و مسئولان ذيربط برخی موارد را ارجاع داد که اميدواريم موثر باشد.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...