درگاه ملی مجوزها مانع کار اصناف شد

درگاه ملی مجوزها مانع کار اصناف شد

درگاه ملی مجوزها مانع کار اصناف شد؛ قرار بود درگاه ملی مجوزها مانع‌زدایی کند تا کار را به بخش خصوصی بسپاریم ولی کاری را که اتحادیه‌های صنفی به خوبی انجام می‌دادند، از آنها گرفتیم.

به گزارش ، رییس اتاق اصناف ایران در این‌باره اظهار داشت: در کمتر از بیست روز کاری فروردین 1402 بالغ‌بر ۵ روز درگاه ملی مجوزها قطع بوده و روزهای دیگر نیز اختلال داشته است که اعتراض خود را در این‌باره به وزارت امور اقتصاد و دارایی اعلام کرده‌ایم.

قاسم نوده فراهانی با بیان اینکه اختلال و قطعی پی‌درپی درگاه ملی مجوزها سبب کاهش چشمگیر تعداد صدور پروانه کسب شده است، افزود: اختلال و قطعی درگاه ملی مجوزها مشکلات عدیده‌ای را برای کاربران این سامانه به همراه داشته است و ما اعتراض خود را به وزارت امور اقتصاد و دارایی اعلام کردیم.

وی با بیان اینکه همین امروز 30 فروردین‌ماه درگاه ملی مجوزهای وزارت اقتصاد قطع است، تصریح کرد: سال گذشته در همین روزهای فروردین‌ماه، حدود ۱۷ هزار درخواست صدور مجوز در سامانه اصناف ثبت و عملیات آن انجام شد ولی امسال که باید رشد داشته باشیم کمتر از ۱۰ هزار درخواست از درگاه مجوزها دریافت شده است.

رییس اتاق اصناف ایران ضمن اعلام نارضایتی شدید واحد‌های صنفی که در جلسات با مسئولان به‌ویژه رییس جمهور و نمایندگان مجلس نیز اظهار کرده‌اند، گفت: قرار بود این درگاه، مانع‌زدایی کند تا کار را به بخش خصوصی بسپاریم، ولی کاری را که اتحادیه‌های صنفی به خوبی انجام می‌دادند، از آنها گرفتیم و سرعت پاسخگویی دستگاه‌های دولتی نیز بهتر نشده است.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، نوده فراهانی اضافه کرد: قانون مقررات‌زدایی برای آن بود که موانع دستگاه‌های دولتی رفع شود، در حالیکه مجریان قانون به جای دستگاه‌های دولتی، دست و پای اتاق‌ها و اتحادیه‌ها که نهاد مردمی هستند را می‌بندند.

رییس اتاق اصناف ایران خاطرنشان کرد: پاسخ استعلام‌های دستگاه‌های دولتی ازجمله سازمان امور مالیاتی به نحوی است که حدود ۴۰ درصد از درخواست‌های مجوز، رد می‌شود و بهبودی نسبت به قبل حاصل نشده است.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...