توسعه حملونقل ترکیبی از هند به ایران و روسیه
توسعه حملونقل ترکیبی از هند به ایران و روسیه؛ کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران درراستای سیاستهای دولت و تقویت روابط با تجار و فعالان اقتصادی داخلی و روسی و هندی اقدام به سرمایهگذاری زیادی در دریای خزر کرده است.
به گزارش صنعتصنف، معاون توسعه بازار گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان این مطلب گفت: کشتی و کشتیرانی بهطور صرف فقط اقدامی نیست که در دریای خزر مورد توجه است بلکه انجام برنامههای راهبردی درباره کاهش زمان تخلیه و بارگیری کشتیها در محدوده بنادر در دستور کار قرار دارد که با توسعه بندر سالیانکا امکانپذیر شده است.
امیر بیات در حاشیه نمایشگاه بینالمللی ترانس راشا روسیه درباره سهم ایران از ترانزیت کالاهای روسیه، کشورهای جنوب و شرق آسیا و همچنین اقداماتی که بهمنظور توسعه این بازار صورت گرفته با ارائه توضیحاتی، تصریح کرد: درراستای سیاستهای دولت و تقویت روابط با تجار و فعالان اقتصادی داخلی بهعلاوه فعالان اقتصادی روسیه و هند و همچنین توسعه کریدور شمال-جنوب، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اقدام به سرمایهگذاری زیادی در دریای خزر کرده است.
وی افزود: یکی از این سرمایهگذاریها مربوط به سرمایهگذاری حدود ۱۰ میلیون دلاری در بندر سالیانکا است، همچنین قرارداد ساخت و خرید هشت فروند شناور ویژه تردد در دریای خزر انجام شده است.
معاون توسعه بازار گروه کشتیرانی ادامه داد: در حال حاضر گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بهدنبال تقویت ساختارها و زیرساختهای حملونقلی است و بر این اساس با یک دگردیسی درجهت توسعه و تقویت مبادلات تجاری با انجام حملونقل به صورت ترکیبی از هند به ایران و روسیه و بالعکس اقدام و یک شرکت چندوجهی و لجستیک ایجاد کرده است.
وی خاطرنشان کرد: حضور کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه حملونقل و لجستیک در روسیه با استقبال گرم از سوی تجار روسی، هندی، پاکستانی و کشورهای اوراسیا قرار گرفت و برای تدوین برنامههای حملونقلی نشستهای زیادی با آنها برگزار شد.
بیات گفت: این استقبال نشان داد که برند IRISL (کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران) همواره و تحت هر شرایطی برندی معتبر و شناخته شده است.
وی در ادامه با بیان این نکته که کشتیهای دریای خزر از نوع کشتیهای خاص هستند،تصریح کرد: باتوجه به اینکه عمق آبخور دریای خزر زیاد نیست بهطور معمول کشتیها نمیتوانند بیشتر از هفت هزار تُن کالا جابهجا کنند و همچنین بهدلیل تردد در کانال ولگا حتما نیاز است که کشتیها تناژ پایینی داشته باشند.
بنابر اعلام روابط عمومی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، معاون توسعه بازار کشتیرانی با اشاره به اینکه کشتیرانی دریای خزر بزرگترین و قویترین خط کشتیرانی در دریای خزر است، گفت: این شرکت حدود ۲۷ فروند شناور دارد که طی دو تا سه ماه گذشته سه شناور دیگر از نوع اُمسکی (omskiy)خریداری کردهایم که به جمع ناوگان کشتیرانی خزر اضافه شدهاند. در عین حال یک شناور دیگر با ظرفیت هفت هزار تُن با پیشرفت فیزیکی حدود ۷۰ درصد در حوزه حمل کانتینر و جنرال کارگو در حال ساخت است.
ثبت دیدگاه