خرید ملک بانک‌ها را نجات داد

خرید ملک بانک‌ها را نجات داد

خرید ملک بانک‌ها را نجات داد؛ با افزایش تورم و ارزنده شدن ملک‌های خریداری شده توسط برخی بانک‌ها، مشکلات آنها تا حدی پوشش داده شد.

به گزارش ، رییس هیات مدیره بانک کارآفرین با بیان این مطلب در گردهمایی سراسری مدیران و روسای شعب با اشاره به برگزاری کارگروه‌های تخصصی، مباحث مطرح شده در این کارگروه‌ها را خوب و ارزنده خواند.

محمدرضا خورسندی افزود: در این کارگروه‌ها مسایل و موضوعات مهمی مطرح و بررسی شد و امیدواریم که جمع‌بندی و تصمیم‌گیری خوبی برای رسیدن به اهداف سال ۱۴۰۲ تدوین شود.

وی در کسوت رییس کارگروه حاکمیت شرکتی به بیان تجربه بانکداری در دنیا پرداخت و گفت: اخیرا در صنعت بانکداری ایران موضوع ناترازی بانک‌ها به گوش می‌رسد و متاسفانه در صنعت بانکی کشور برخی بانک‌ها با زیان انباشته روبه‌رو هستند که می‌تواند سیستم بانکی را دچار مشکلات بزرگی کند.

خورسندی وجود موسسات مالی و اعتباری در سالهای گذشته را یکی از مشکلات صنعت بانکداری در ایران خواند و افزود: خرید ملک توسط این موسسات با پول سپرده‌گذاران به امید سود بیشتر، مشکل بزرگی بود که در آن دوره زمانی دامن موسسات مالی و اعتباری را گرفت.

وی با بیان اینکه در سالهای گذشته تورم به عنوان ابزار منفعت و سود عمل کرده و موجب شده تا برخی کم‌کاری‌ها پوشش داده شود، تصریح کرد: با افزایش تورم و ارزنده شدن ملک‌های خریداری شده توسط برخی بانکها مشکلات آنها تا حدی پوشش داده شد اما امیدواریم که تدابیر لازم اندیشیده شود تا صنعت بانکی با مشکل روبه‌رو نشود.

رییس هیات مدیره بانک کارآفرین با بیان اینکه در بانک‌های بین‌المللی به صراحت اعلام می‌شود که تا سقف یک عدد ثابت سپرده سرمایه‌گذاری شده تحت بیمه بانک قراردارد و مبالغ بالاتر تحت بیمه نیستند، گفت: این امر تکلیف سپرده‌گذار برای ریسک‌های احتمالی سپرده‌گذاری را مشخص می‌کند اما در ایران به این‌گونه عمل نمی‌شود.

خورسندی با اشاره به آمارهای عملکردی بانک کارآفرین تاکید کرد: بانک کارآفرین در شاخص‌های سنجشی جایگاه بهتری نسبت به دیگر بانکها دارد و در سامانه آرش نیز بانک کارآفرین به لحاظ شاخص‌های CAMELS به عنوان شاخص سلامت و استحکام مالی در رتبه نخست قرار دارد.

وی با خطاب به روسای شعب با بیان اینکه «بدانید بانکتان در چه جایگاهی قرار دارد و مشتریانتان هم بدانند با چه بانکی همکاری می‌کنند؟» گفت: داشتن استحکام مالی مناسب، نقدینگی قابل اتکا، نسبت کفایت سرمایه بالاتر از حدود تعیین شده بین‌المللی، NPL حدود ۳.۵درصدی، شاخص‌هایی است که بانک کارآفرین را از دیگر بانکها متمایز کرده است.

خورسندی خطاب به گلایه برخی روسای شعب درباره اعطای سود بالا به سپرده‌ها از سوی برخی بانکها ادامه داد: بانکی که سود 27، 28 درصدی پرداخت می‌کند یعنی بانکی است که دچار مشکلات نقدینگی است اما بانک کارآفرین بدون این مشکل است.

بنابر اعلام روابط عمومی بانک کارآفرین، رییس هیات مدیره بانک با اشاره به اینکه «می‌دانیم مشکلاتی داریم و سعی می‌کنیم آنها را برطرف کنیم» خاطرنشان کرد: مشکلات زیرساختی در حوزه IT در حال برطرف شدن است و انشاالله در چند ماه آینده CORE جدید بانک نیز جایگزین شده و امیدواریم از این بخش نیز شاهد مشکلات و گلایه‌ها نباشیم.

خورسندی مشکلات ناشی از تامین ارز را نیز خارج از حیطه اختیارات بانک خواند و گفت: برخی مسایل و تصمیم‌گیری‌های بیرونی در این موضوع موجب نواقصی شده است که امیدواریم در سال جاری کمتر با آن روبه‌رو باشیم. بانک کارآفرین امکان پیشرفت هرچه بیشتر را دارد و با همراه شدن با تکنولوژی‌های روز باید بتوانیم مشتریان جدید و خوب را جذب کنیم.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...