بانک اصناف را راه‌اندازی می‌کنیم

بانک اصناف را راه‌اندازی می‌کنیم

بانک اصناف را راه‌اندازی می‌کنیم؛ ما در آینده‌ای نزدیک بانک اصناف را در کشور راه‌اندازی می‌کنیم و از این ظرفیت کارتخوان‌ها به نفع اصناف، بهره خواهیم برد.

به گزارش ، رئیس اتاق اصناف ایران در پنجمین سفر استانی خود که روز یکشنبه 11 تیرماه به استان مازندران انجام داد در نخستین اقدام، در اجلاس فوق‌العاده اتاق اصناف قائم‌شهر حضور پیدا کرد.

حسین طاهرمحمدی در حاشیه سفر خود به استان مازندران در دیدار با هیات رئیسه اتاق اصناف و رؤسای اتحادیه‌های صنفی قائم‌شهر ضمن تبریک روز ملی اصناف و اعیاد غدیر و قربان، اظهار داشت: اصناف مهمترین اقشاری هستند که نقش به‌سزایی در شکل‌گیری نظام و انقلاب داشته‌اند.

طاهرمحمدی افزود: نفش اصناف در دفاع مقدس و بلایا و حوادث و نیز دوران کرونا در کشور بر هیچ کسی پوشیده نیست و اگرچه زیان فراوانی را متحمل شدند اما پای نظام و ولایت ایستاده‌اند.

وی اضافه کرد: من تمام دغدغه‌های اصناف کشور را به‌طور قطع به مسئولان بالادستی انعکاس می‌دهم.

به‌تأکید وی، بازار با اصول و مبانی دینی ما عجین است و در تمامی بازارهای ایران، مسجد و تکایا وجود دارد و اصناف همواره پای ارزش‌های انقلاب و رهبری ایستاده‌اند.

اصناف از سوءمدیریت لطمه می‌خورند

رئیس اتاق اصناف ایران ادامه داد: متاسفانه بخشی از آسیب‌های وارده به اصناف به عدم خوداتکایی خودمان بازمی‌گردد، ما اکنون از افرادی که سوءمدیریت دارند لطمه می‌خوریم. بنابراین به جای اینکه چشم‌مان به دیگری باشد باید به توانمندی خودمان نگاه کنیم و پشتوانه هیات رئیسه فعلی، جامعه صنفی کشور است.

طاهرمحمدی تصریح کرد: هیچ قشری همچون اصناف دارای شبکه مویرگی در کشور نیست و از این رو شبکه عظیمی را دارا هستیم.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های مهم فعلی، همین موضوع دو دوره‌ای‌ها در اصناف است. چرا باید چنین محدودیتی را برای اصناف بگذارند.

طاهرمحمدی درباره تبصره یک ماده 22 قانون نظام صنفی گفت: تبصره یک ماده ۲۲ در حالی در سایه عدم دفاع مسئولان صنفی وقت، شکل گرفت که دستگاه‌های نظارتی زیادی در کشور برای تخلفات وجود دارد و باید افراد صنفی با اختیار خود اقدام به انتخاب نفرات کنند، اما در شرایط کنونی ما موظف به تمکین آن هستیم.

وی خاطرنشان کرد: گرانی با گرانفروشی متفاوت است و کاسب در پی گرانی، متضرر می‌شود؛ یک کاسب بیشتر از یک کارمند مالیات می‌پردازد در حالیکه اشتغال‌آفرین است، به دولت عوارض پرداخت می‌کند و امنیت مستمر در جامعه ایجاد می‌کند.

این مسئول صنفی ادامه داد: ما همراه دولت هستیم و نظام برای ما است و پای نظام ایستاده‌ایم و انتظار ما تسهیل در امور اصناف و اجرای درست امور در رده‌های پایین‌دستی است.

میز اصناف وامدار دیگران است

طاهرمحمدی اعلام کرد: به‌رغم اینکه ما بسیار آورده ایجاد می‌کنیم اما نمی‌توانیم از حقوق خود دفاع کنیم چراکه متاسفانه وقتی میز ما وامدار دیگری است نمی‌توانیم مطالبه‌گری کنیم. پس تکیه‌گاه هیات رئیسه اتاق، بعد از خدا جامعه صنفی است.

وی مطرح کرد: درباره کارتخوان‌ها باید بگویم که ما باید به‌د‌نبال راه‌اندازی بانک اصناف باشیم و کارتخوان‌ها را فعال خواهیم کرد.

رئیس اتاق اصناف ایران خاطرنشان کرد: ما در آینده‌ای نزدیک بانک اصناف را در کشور راه‌اندازی می‌کنیم و از این ظرفیت کارتخوان‌ها به نفع اصناف، بهره خواهیم برد.

طاهرمحمدی تاکید کرد: برای مشاوره رایگان امور مالیاتی به اتاق‌های اصناف، کاملا آمادگی وجود دارد و معاونت حقوقی و امور مجلس اتاق اصناف ایران کاملا در خدمت اتاق‌های اصناف کشور است.

وی با تصریح اینکه شفاف‌سازی در اتاق‌های اصناف ایران را کلید زدیم و مصوبات جلسات در اختیار اعضای هیات نمایندگان قرار می‌گیرد، گفت: مبارزه با فساد در اولویت کاری اتاق اصناف ایران قرار دارد و با جدیت در این امر، عمل خواهیم کرد و هیچ مماشاتی نخواهیم کرد.

وی افزود: در حوزه مالیات بعید بنظر می‌رسد تعدیل دوباره‌ای صورت گیرد اما ما همچنان پیگیر موضوع هستیم.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...