حذف کارت بازرگانی از چرخه تجارت کشور

حذف کارت بازرگانی از چرخه تجارت کشور

حذف کارت بازرگانی از چرخه تجارت کشور؛ رییس اتاق بازرگانی تهران حذف کارت بازرگانی از فرآیند تجارت خارجی کشور را ازجمله روندهای تسهیل‌ساز در کسب‌و‌کار بنگاه‌ها عنوان کرد.

به گزارش ، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با بیان این مطلب در آیین گرامیداشت روز صنعت و معدن استان تهران اظهار داشت: الزام به داشتن کارت بازرگانی برای انجام فعالیت‌ صادرات و واردات در کشور و چرخه زمان‌بر و فرسایشی صدور و تمدید آن، به چالشی بزرگ برای فعالان اقتصادی بدل شده ‌است.

محمود نجفی‌عرب حذف کارت بازرگانی از فرآیند تجارت خارجی کشور را ازجمله روندهای تسهیل‌ساز در کسب‌و‌کار بنگاه‌ها برشمرد و تاکید کرد که اتاق تهران به صورت مستند و مستدل، عدم ضرورت کارت بازرگانی را با دولت مطرح خواهد کرد و درباره آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اهداف و برنامه چهارساله اتاق تهران طی دوره دهم هیات نمایندگان این اتاق، تدوین شده و آماده ارائه به دولت است، اضافه کرد: پیاده‌سازی راهکارهای تسهیل‌ساز محیط کسب‌و‌کار بخش‌خصوصی از سوی اتاق تهران با هم‌فکری صاحب‌نظران و تشکل‌های اقتصادی تهیه شده است؛ اگر این راهکارها طی تعامل با قوای سه‌گانه اجرایی شود، بخش عمده‌ای از موانع و مشکلات پیش‌روی بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی را برطرف و امور مربوط به کسب‌و‌کار را تسهیل خواهد کرد.

نجفی‌عرب همچنین در این گردهمایی بزرگ صنعتی، به مسأله و چالش قیمت‌گذاری دستوری و پیامدهای ناگوار آن بر کسب‌و‌کار و اقتصاد کشور اشاره کرد و یادآور شد که طی مطالعه و پژوهش مشترک اتاق تهران و اندیشکده کسب‌و‌کار شریف، قیمت‌گذاری دستوری روی 9 گروه کالایی مورد بررسی قرار گرفته و آسیب‌های ناشی از این سیاست ناکارآمد اقتصادی طی چند دهه اخیر احصا و راهکارهای برون‎‌رفت از آن نیز تبیین شده‌ و مستندات مربوط به این پژوهش نیز در اختیار دولت و دستگاه‌‎های حاکمیتی قرار گرفته ‌است.

بنابر اعلام روابط عمومی اتاق تهران، آیین گرامیداشت روز صنعت و معدن استان تهران روز شنبه 17 تیرماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما و به همت خانه صنعت، معدن ‌و تجارت تهران و با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران برگزار شد.

در این مراسم که با حضور استاندار تهران، رئیس اتاق بازرگانی تهران، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، رئیس خانه صنعت‌، معدن و تجارت تهران، جمعی از مدیران وزارت صمت و با مشارکت صنعتگران و کارآفرینان بخش‌خصوصی برگزار شد، از 39 واحد تولیدی برتر و دو پیشکسوت صنعت و معدن استان تهران تقدیر به عمل آمد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...