ایجاد کارگروه ملی برای هر کسب‌وکار صنفی

ایجاد کارگروه ملی برای هر کسب‌وکار صنفی

ایجاد کارگروه ملی برای هر کسب‌وکار صنفی؛ قصد داریم کارگروه‌های ملی و کمیته‌های تخصصی را در اتاق اصناف ایران ایجاد و برای هر شغل یک کارگروه ملی درست کنیم تا مشکلات آن شغل را احصاء کنند.

به گزارش ، رییس اتاق اصناف ایران با بیان این مطلب اظهار داشت: این مصوبه را داریم که برای هر شغل یک کارگروه ملی درست کنیم تا مشکلات آن شغل را احصاء کنند و تشخیص مشکلات و ظرفیت‌ها باید با خود صاحبان این مشاغل باشد.

سومین اجلاس هشتمین دوره هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران امروز 25 تیرماه 1402 با حضور رئیس، هیات رئیسه و هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران برگزار شد.

در این اجلاس غلامعلی مهدوی، دبیر هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی و علی نوروزی، رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا نیز حضور داشتند

در این اجلاس، مراد بدری، رئیس اتاق اصناف مرکز استان خوزستان به‌عنوان عضو هفتم هیات رئیسه اتاق اصناف ایران حاضر شد.

تصویب بودجه اتاق اصناف ایران

در این نشست، بودجه ۱۴۰۲ اتاق اصناف ایران که پیش‌تر، دو نوبت برابر با سه‌دوازدهم بودجه ۱۴۰۱ برای هزینه‌کرد شش ماهه نخست سال ۱۴۰۲ تصویب شده بود، با رای الکترونیک هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران به تصویب رسید.

حسین طاهرمحمدی در ابتدای این اجلاس، با تقدیر از نمایندگان حضور یافته و همکاری در برگزاری این انتخابات، به اقدامات موفق و موثر در سفرهای استانی هیات رئیسه دوره هشتم اتاق اصناف ایران اشاره کرد و گفت: در مدت حدود یک ماه که از مسئولیت این هیات رئیسه می‌گذرد، به هشت استان کشور سفر کردیم.

طاهرمحمدی درباره دستاوردهای این سفرهای استانی تصریح کرد: اگرچه برخی از مشکلات، عمومی و در همه استان‌ها مشترک است اما مشکلات و ظرفیت‌های خاص نیز وجود دارند که در بازدیدهای میدانی برای ما روشن می‌شوند.

وی بیان کرد: گاهی اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها اقدامات خوبی دارند که کسی از آن خبر ندارد. ما از ظرفیت پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران استفاده می‌کنیم تا همه استان‌ها از تجربیات یکدیگر باخبر شده و از آن بهره ببرند و در صورت لزوم، تکمیل‌کننده آن اقدامات باشند.

رئیس اتاق اصناف ایران افزود: در این سفرها، برخی اتاق‌های اصناف هم‌جوار نیز دعوت شدند که نتایج بهتری داشت.

به‌گفته او، همچنین برگزاری جلسات هم‌اندیشی با نمایندگان مجلس در استان‌ها نیز از مهمترین اقداماتی است که در برخی از این استان‌ها عملی شد که امید است در دیگر استان‌ها نیز تکرار شود چراکه جلسات هم‌اندیشی با نمایندگان مجلس اگرچه در تهران انجام می‌شود اما کیفیت این جلسات در موطن نمایندگان اصناف و نمایندگان مجلس با حضور هیات رئیسه اتاق اصناف ایران کمک خواهد کرد تا مسائل با دقت نظر بیشتر و فرصت کافی مورد بررسی قرار گیرند.

طاهرمحمدی اضافه کرد: یکی از مواردی که با نمایندگان مجلس داریم ارائه پیشنهادات برای تدوین برنامه هفتم توسعه است که با استدلال‌های حقوقی مطرح می‌شود. ازجمله اینکه به کمیسیون تلفیق برنامه هفتم پیشنهاد دادیم اجرای تبصره ۱ ماده ۲۲ در طول برنامه هفتم که پنج سال است، کان لم یکن تلقی شود، البته پیشنهاد حذف تبصره یا احراز آرای دو سوم را نیز ارائه کرده‌ایم.

وی گفت: قصد داریم کارگروه‌های ملی و کمیته‌های تخصصی را در اتاق اصناف ایران داشته باشیم. این مصوبه را داریم که برای هر شغل یک کارگروه ملی درست کنیم تا مشکلات آن شغل را احصاء کنند و به‌عنوان نمونه بگویند زیتون فروشان چه مشکلات خاصی در مالیات، بهداشت، صادرات و واردات و ... دارند. تشخیص این مشکلات و ظرفیت‌ها باید با خود صاحبان این مشاغل باشد که در تعیین اعضای آن، هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران اولویت دارند.

برگزاری اجلاس دوره‌ای اتاق در شهرستان‌ها

رئیس اتاق اصناف ایران افزود: نامه‌ای را برای رئیس جمهور درباره دریافت کارمزد از تراکنش کارتخوان‌ها تهیه کرده‌ایم. ما مخالفتی با این موضوع نداریم اما در نظر داریم بانک اصناف را تشکیل دهیم تا سود حاصل از این تراکنش‌ها در بانک اصناف جمع‌آوری شده و برای خود اصناف هزینه شود.

وی ادامه داد: به زودی تفاهم‌نامه آموزش قوانین مالیاتی را با سازمان امور مالیاتی به امضا خواهیم رساند. درباره سامانه نوین اصناف نیز بررسی‌های دقیقی داشته‌ایم و جلساتی را با نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار کرده و مشکلات سامانه را مطرح کرده‌ایم.

طاهرمحمدی اظهار کرد: مفتخریم که در مدت حدود یک ماه که از برعهده گرفتن این مسئولیت می‌گذرد برخی از شعارهای انتخاباتی را محقق کرده‌ایم. ما یک اتاق اصناف شیشه‌ای درست می‌کنیم و شفاف اطلاعات را به طور مستند به اطلاع هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران می‌رسانیم که در این باره زیرساخت‌های نرم‌افزاری فراهم است.

وی یادآور شد: معاضدت حقوقی و ارائه مشاورت حقوقی به اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها امروز قابلیت اجرا یافته است تا در اجرای مسئولیت‌ها طبق قوانین سهولت بیشتری داشته باشند. ضمن اینکه امکان ارائه مشاوره مالیاتی به اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها در اتاق اصناف ایران نیز فراهم شده است تا در صورت بروز هرگونه ابهام و سوال، مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران پاسخگویی خواهد داشت.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، با استقبال هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران از تمرکرزدایی در مدیریت اصناف در تهران و تصویب در این اجلاس، قرار شد پس از این، اجلاس به صورت دوره‌ای و ویدئوکنفرانس و یا به صورت حضوری در شهرستان‌ها برگزار شود.

برگزاری انتخابات کمیسیون‌های عمومی

گفتنی است در ادامه برگزاری سومین اجلاس هشتمین دوره هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران، انتخابات عضویت در کمیسیون‌های عمومی اتاق اصناف ایران شامل کمیسیون بازرسی و نظارت، کمیسیون بیمه و مالیات، کمیسیون تشکل‌ها و واحدهای صنفی، کمیسیون تولید و صادرات، کمیسیون قوانین و مقررات و کمیسیون برنامه و بودجه با رای الکترونیک اعضای اجلاس برگزار شد و 9 عضو هر کمیسیون انتخاب و معرفی شدند.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...