روزهای 11 و 12 مرداد تعطیل شد

روزهای 11 و 12 مرداد تعطیل شد

روزهای 11 و 12 مرداد تعطیل شد؛ در پی تداوم گرمای هوا و به درخواست وزیر بهداشت، هیأت دولت روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 11 و 12 مردادماه را در سراسر کشور تعطیل اعلام کرد.

به گزارش ، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در پستی در توییتر نوشت: باتوجه به گرمای بی‌سابقه هوا در روزهای جاری، به‌منظور حفظ سلامت شهروندان، هیأت دولت با پیشنهاد وزارت بهداشت مبنی بر تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در سراسر کشور موافقت کرد.

وزیر بهداشت پیشنهاد تعطیلی آخر هفته را داده و گفته بود: در هر شرایطی که عوامل محیطی سلامت مردم را دچار مشکل کند وزارت بهداشت وارد می‌شود و باتوجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی برای گرمای آخر هفته که احتمال می‌دهیم درجه حرارت بالا رود ما پیشنهاد تعطیلی را به هیأت دولت دادیم.

به اذعان بهرام عین‌اللهی، برای سلامت مردم هروقت درجه حرارت بالا رود تعطیلی لازم است و امیدواریم پیشنهاد ما را بپذیرند. این موضوع بسته به پیش‌بینی سازمان هواشناسی تا آخر هفته برای مناطق مورد نیاز مشخص می‌شود.

به‌دنبال اعلام تعطیلی آخر هفته، معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه اعلام کرد که همه واحدهای قضایی و اداری، همه حوزه‌های ستادی و سازمان‌های تابعه قوه قضاییه در روزهای ۱۱ و ۱۲ مرداد تعطیل است.

بانک مرکزی هم از تعطیلی همه شعبات بانکی در این دو روز خبر داد.

به‌گفته سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار، بازار سرمایه در روز چهارشنبه ۱۱ مردادماه، فعالیت نخواهد داشت.

همچنین حوزه‌های ارزیابی تکمیلی آزمون آموزگاری در این دو روز تعطیل هستند اما آزمون دبیری در موعد مقرر خود یعنی روز پنجشنبه ۱۲ مردادماه برگزار می‌شود.
مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور نیز از لغو امتحانات روز چهارشنبه ترم تابستان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور خبر داد.

همچنین سی‌وپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان که قرار بود از دهم تا شانزدهم مهرماه در اصفهان برگزار شود، اکنون با یک تغییر، پنج روز دیرتر افتتاح خواهد شد.

علاوه‌بر این همه مسابقات تحت مدیریت سازمان لیگ فوتبال ایران در سراسر کشور لغو شد.

اما با وجود موافقت دولت با تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، کتابخانه ملی اعلام کرد، تالارهای مطالعه کتابخانه ملی ایران در این روزها باز است.

با این حال مراکز درمانی و بیمارستان‌های سراسر کشور برای روزهای گرم پیش رو، با وجود تعطیلی سه روز پایانی هفته در آماده‌باش هستند.

به مردم توصیه می‌شود ضمن نوشیدن کافی آب و مایعات و همچنین قرار گرفتن در مکان‌های خنک برای پیشگیری از گرمازدگی، در صورت بروز علائم شدید گرمازدگی به اورژانس مراکز درمانی و پزشک مراجعه کنند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...