قانون‌شکنی شبکه بهداشت علیه درگاه ملی مجوزها

قانون‌شکنی شبکه بهداشت علیه درگاه ملی مجوزها

قانون‌شکنی شبکه بهداشت علیه درگاه ملی مجوزها؛ شبکه بهداشت پاسخ مثبت به استعلامات درگاه ملی صدور مجوزها نداده و واحدهای صنفی متقاضی پروانه کسب مجبور به پرداخت هزینه‌های سنگین به دفاتر بهداشت هستند.

به گزارش ، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه اتاق اصناف ایران گفت: برخی از صنوف نیاز است برای دریافت پروانه کسب و پس از دریافت آن، شرایط خاصی را به عنوان شرایط بهداشتی رعایت کنند که تاییدیه رعایت این اصول بهداشتی در زمان پروانه کسب، دردسرساز شده است.

بهروز شفیعی افزود: پیش‌تر واحدهای صنفی مجبور بودند هزینه گزافی را به دفاتر بهداشت بپردازند تا مورد بازرسی قرار گرفته و تاییدیه وزارت بهداشت برای صدور پروانه کسب را دریافت کنند.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ با پیگیری‌های اتاق اصناف ایران، هیات مقررات‌زدایی، ضرورت عدم الزام واحدهای صنفی به عقد قرارداد با دفاتر بهداشت را پذیرفته و این موضوع را تصویب کرد و قرار شد جهت جلوگیری از تحمیل هزینه‌های سنگین به واحدهای صنفی، خوداظهاری واحدهای صنفی پذیرفته شده و در مراحل بعد مورد بازرسی قرار گیرند و در صورت بروز تخلف، اعمال قانون شوند.

شفیعی گفت: اما همچنان شبکه بهداشت پاسخ مثبت به استعلامات درگاه ملی صدور مجوزها نداده و واحدهای صنفی متقاضی پروانه کسب مجبور به امضای قرارداد با مراکز بهداشت – که شرکت‌های خصوصی هستند – می‌شوند.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، وی یادآور شد: این موضوع هزینه‌های سنگینی را روی دست واحدهای صنفی که داوطلب رعایت قانونند، می‌گذارد و این هزینه‌ها گاهی حتی بیشتر از مبلغ حق عضویت در اتحادیه‌ها می‌شود.

رئیس اتاق اصناف پاوه خاطرنشان کرد: دولت قصد تسهیل صدور پروانه کسب را دارد بنابراین نباید با این کارها در صدور پروانه کسب، دشواری پیش آید.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...