واردات خودرو بدون خرید خودروی فرسوده

واردات خودرو بدون خرید خودروی فرسوده

واردات خودرو بدون خرید خودروی فرسوده؛ اشخاص حقیقی و حقوقی که قصد واردات خودرو دارند، نیازی به خرید خودروی فرسوده به نام خود ندارند.

به گزارش ، رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده با اشاره به اینکه تا اواخر سال گذشته، در ازای هر دستگاه خودروی وارداتی باید ۸ گواهی اسقاط ارائه می‌شد، تصریح کرد که در حال حاضر تا زمان ابلاغ آیین‌نامه جدید، در ازای هر دو خودروی وارداتی باید یک گواهی اسقاط توسط واردکننده ارائه شود ضمن اینکه متقاضیان واردات خودرو نیازی به خرید خودرو فرسوده ندارند.

مهران سالاریه اضافه کرد: اشخاص حقیقی و حقوقی که قصد واردات خودرو دارند، نیازی به خرید خودروی فرسوده به نام خود ندارند.

وی تصریح کرد: حجم قابل توجهی گواهی اسقاط از سال‌های گذشته در سبد مراکز اسقاط انباشت شده است که پاسخگوی نیاز واردات و تولیدکنندگان داخلی خودرو است.

بنابر اعلام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، سالاریه ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده برای همه واردکنندگان خودرو اعم از حقیقی و حقوقی پس از واردات خودرو و ترخیص از گمرک، گواهی اسقاط تخصیص داده خواهد شد و هیچ نگرانی در این‌باره وجود ندارد.

در همین حال رییس انجمن صنفی مراکز اسقاط خوردوهای فرسوده با تاکید بر اینکه افزایش افسارگسیخته قیمت خودروهای فرسوده مورد تایید نیست و مراکز اسقاط علاقمند به افزایش قیمت خودروهای فرسوده و گواهی اسقاط نیستند، قیمت واقعی خودروهای فرسوده را عددی بین ۳۵ تا ۴۲ میلیون تومان (بسته به نوع و کیفیت خودرو) اعلام کرد.

گفتنی است تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو باید برای تهیه گواهی اسقاط به انجمن صنفی مراکز اسقاط مراجعه کنند.

محمود مشهدی شریف ادامه داد: انجمن صنفی مراکز اسقاط با پشتیبانی ۲۲۰ مرکز اسقاط در سطح کشور، آماده عرضه ۴۰ هزار گواهی اسقاط با نرخ ۳۵ میلیون تومان به تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو و موتورسیکلت است.

مشهدی شریف درباره قیمت خودروهای فرسوده خاطرنشان کرد: قیمت لاشه خودرو در حدود ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان است که درمجموع با گواهی اسقاط حدود ۴۵ میلیون تومان برآورد می‌شود؛ قیمت خرید خودرو نیز حدود ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان است؛ بنابراین سود ناخالص مراکز که شامل سود خالص و هزینه اسقاط می‌شود، حدود پنج میلیون تومان است.

از سوی دیگر گمرک ایران اعلام کرد که درمجموع تعداد 2323 دستگاه خودروی سواری نو در گمرکات اظهار شده که تعداد 1218 دستگاه خودروی سواری خارجی در پنج ماهه نخست امسال پس از انجام تشریفات گمرکی از گمرکات ترخیص و وارد کشور شده است و تعداد 1105 دستگاه نیز به گمرک اظهار و در جریان تشریفات ترخیص قرار دارد.

ارزش این تعداد خودروی سواری وارداتی به میزان 25 میلیون و 371 هزار دلار بوده است.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...