مردم سیل‌زده آستارا کمک می‌خواهند

مردم سیل‌زده آستارا کمک می‌خواهند

مردم سیل‌زده آستارا کمک می‌خواهند؛ نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی برای مدیریت سیل اخیر در این شهر از ستاد بحران، هلال احمر و وزارت کشور درخواست کمک کرد.

به گزارش ، غلامرضا مرحباء در جمع خبرنگاران با اشاره به سیل اخیر آستارا، اظهار داشت: در کمتر از 3 ساعت بیش از 130 میلی‌متر بارندگی رخ داد؛ حجم سیل به‌میزانی بود که مسیل‌ها و رودخانه‌ها کشش آب را ندارند، آب وارد خانه‌های مردم شده است و خیابان‌ها را آب فرا گرفته است.

مرحبا ادامه داد: چند روستا در محاصره آب هستند، مسیر تعدادی از روستاها بسته شده است، پل رفت به‌سمت رشت تخریب شده است و گوشواره پل دیگر در آستارا فروریخته است. خودروهایی که بالای پل بودند داخل رودخانه افتادند، مردم محلی سرنشین‌ها را نجات دادند، یک خانه بومگردی ویران شده است و عده‌ای در داخل این خانه مصدوم شدند.

وی با بیان اینکه شرایط در آستارا مناسب نیست، گفت: از ستاد بحران، هلال احمر و وزارت کشور درخواست کمک داریم، باید هرچه سریع‌تر تجهیزات راهداری به آستارا اعزام شود، از آن‌جایی که احتمال داده می‌شود نانوایی‌ها آسیب دیده‌اند خانوارهای سیل‌زده نیاز به کمک دارند که اقلام مورد نیاز پس از برآورد فرمانداری اعلام خواهد شد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: سازمان هواشناسی درباره این سیل و حجم بارندگی هشدار زرد اعلام کرده بود، اما حجم بارشی که پیش‌بینی شده بود حداکثر 100 میلی‌متر بود، اما در این بازه بیش از 250 میلی‌متر بارش باران رخ داد. آب تا چند روز دیگر فروکش می‌کند، خوشبختانه در پی این سیل خسارت جانی نداشتیم، اما خسارت‌های مالی فراوانی به مردم و شهر وارد شده است.

در همین حال فرماندار آستارا با بیان اینکه در 12 ساعت ۲۱۸ میلیمتر باران در آستارا بارید و بی‌سابقه بود، اظهار کرد: حجم بارندگی زیاد بود و آبگرفتگی شهری و به ویژه در روستاها مانع امدادرسانی شد و خوشبختانه در روستاها تلفات جانی نداشتیم.

محمدرضا شهاب‌زاده با تاکید بر اینکه ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای سیستم فاضلاب شهری آستارا نیازمندیم، تصریح کرد: در سیل اخیر تصفیه خانه بهارستان آستارا به علت طغیان رودخانه غیرفعال شد و تلاش‌ها برای وصل کردن کامل آب شرب شهری و روستایی آستارا ادامه دارد.

وی اضافه کرد: سیل در شهرستان مرزی آستارا ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت برجا گذاشت.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...