بنزین سوپر داریم

بنزین سوپر داریم

بنزین سوپر داریم؛ بنزین سوپر داریم ولی کم است با این حال در کلانشهرها تمام هم و غم ما این است که بنزین یورو ۵ را توزیع کنیم.

به گزارش ، وزیر نفت با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه هیأت دولت گفت: در کلانشهرها در زمان وارونگی دما تلاش می‌‎کنیم سوخت یورو ۵ توزیع کنیم تا آلودگی هوای کمتری را شاهد باشیم.

جواد اوجی افزود: خوشبختانه در نیمه اول سال ۱۴۰۰ روزی ۳۶ میلیون مترمکعب گاز بیشتری به نیروگاه‌ها داده شده است. به همین میزان روزی ۲۰ میلیون لیتر سوخت مایع اعم از نفت‌گاز و نفت کوره نسبت به سال گذشته کمتر در نیروگاه‌ها سوخته شده است.

وی ادامه داد: برای نخستین بار سقف سوخت ارسالی به نیروگاه‌های کشور نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.

اوجی یادآور شد: روزی ۵ میلیون مترمکعب گاز به صنایع جزء و عمده دادیم و درباره صنایع عمده نیز روزی ۱۶۴ میلیون مترمکعب امسال گاز رسانی کردیم.

وی درباره کیفی‌سازی سوخت خودروها اظهار داشت: این دولت از بدو کارش، کیفی‌سازی محصولات یا فراورده‌های نفتی در همه پالایشگاه‌ها را شروع کرد به طوری که در پالایشگاه اصفهان روزانه ۲۰ میلیون گازوییل یورو ۵ را تولید می‌کنیم و در شازند و پالایشگاه خلیج فارس نیز تولیدات فراورده‌های نفتی یورو ۵ است.

وزیر نفت درباره اتصال کارت بانکی به کارت سوخت نیز تصریح کرد: در حال مطالعه آن هستیم و چندین دستگاه کار مشترک می‌کنند و هنوز قطعی نیست.

اوجی درباره کمبود گاز یادآور شد: ناترازی گاز ۲۵۰ میلیون مترمکعب در روز در فصل سرد بوده است و با تولید میادین مشترک گازی و مستقل گازی و با تمام توان امسال ناترازی گاز کمتری داریم.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...