وصول 344 همت مالیات در نیمه 1402

وصول 344 همت مالیات در نیمه 1402

وصول 344 همت مالیات در نیمه 1402؛ در 6 ماهه نخست امسال بالغ‌بر 344 همت وصولی مالیات داشتیم که رشد 50 درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل دارد.

به گزارش ، رئیس‌ سازمان امور مالیاتی با بیان این مطلب در مراسم پایانی اجلاس مدیران مالیاتی سراسر کشور، گفت: تولید اظهارنامه‌های برآوردی 1398 تا 1400، قطعی‌سازی پرونده‌های ارزش افزوده، بارگذاری سریع اظهارنامه‌ها و اجرای برنامه زمان‌بندی رسیدگی‌ها، اتصال سازمان امور مالیاتی به اعتبارسنجی، فراخوان مالیات بر ارزش افزوده با حجم گستردگی زیاد ازجمله این موارد است.

سیدمحمدهادی سبحانیان در ادامه به بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان در شناسایی فراریان مالیاتی و در محاسبه مالیات اشاره کرد و افزود: در همین راستا و یکی از مصادیق بارز آن جهت شناسایی واحدهای مسکونی بالای 20 میلیارد تومان در تهران بود که بالغ‌بر 140 هزار واحد مسکونی در همکاری با یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان شناسایی شد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه روزانه بالغ‌بر 6 میلیون صورتحساب به کارپوشه‌ها ارسال می‌شود، اضافه کرد: تاکنون در سامانه مودیان بالغ‌بر 224 میلیون صورتحساب الکترونیکی صادر شده که 143 میلیون توسط خود مودیان، 80 میلیون توسط شرکت‏های معتمد و حدود یک و نیم میلیون نیز توسط سامانه‌های دولتی ارسال شده و هم اینک بیش از 12 میلیون کارپوشه در این سامانه اختصاص یافته که حدود 9 میلیون آن فعال شده است.

سبحانیان با اشاره به رشد 50 درصدی وصولی مالیات 6 ماهه امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل گفت: در 6 ماهه اول امسال بالغ بر 344 همت وصولی مالیات داشتیم. همچنین در نیمه نخست سال جاری، پرداخت عوارض ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها رشد 76 درصدی داشته که این موضوع باید در سطح استانها به مردم اطلاع‌رسانی شود چراکه رقم این نوع پرداخت‌های مالیاتی، گاهی از پول عمرانی که دولت می‌پردازد، بیشتر است.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...