تمرکز بنیاد برکت بر کارویژه تأمین امنیت غذایی

تمرکز بنیاد برکت بر کارویژه تأمین امنیت غذایی

تمرکز بنیاد برکت بر کارویژه تأمین امنیت غذایی؛ باتوجه به ضرورت تامین امنیت غذایی در کشور بنیاد برکت به صورت ویژه به این موضوع ورود کرد و بر مسأله تولید مواد غذایی متمرکز شد.

به گزارش ، مدیرعامل بنیاد برکت با بیان این مطلب اظهار داشت: از ابتدای امسال بنیاد برکت با درک این شرایط به‌عنوان یک کارویژه بر موضوع تامین امنیت غذایی متمرکز شد و طرح‌هایی را در زمینه زنجیره سبز (کشاورزی) و زنجیره آبی (آبزی‌پروری) اجرا کرد.

محمد ترکمانه افزود: همه اقدامات کشورها از نظر اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی وابسته به تامین معیشت مردم است که مسأله مهم در این زمینه تامین امنیت غذایی است.

وی با بیان اینکه براساس فرمایش مقام معظم رهبری موضوع امنیت غذایی مسأله اول کشور بوده و نباید غفلت صورت بگیرد، تصریح کرد: بنابر این موضوع امنیت غذایی مسأله حیاتی برای همه جوامع است.

ترکمانه گفت: در موضوع امنیت غذایی چهار بُعد ازجمله فراهم کردن مواد غذایی، در دسترس بودن محصولات کشاورزی، سلامت مواد غذایی و تاب‌آوری مواد غذایی بسیار اهمیت دارد.

وی ادامه داد: بنیاد برکت کارویژه خود را بر موضوع تولید مواد غذایی قرار داد که براساس تعریفی که در الگوی کشت و سند آمایش سرزمینی وجود دارد باید حداقل تا سال ۱۴۰۶ بیش از ۱۴۵ میلیون تن مواد غذایی تولید شود.

وی افزود: در حال حاضر میزان تولید مواد غذایی در کشور ۱۲۵ میلیون تن است و باتوجه به فاصله‌ای که تا شرایط پیش‌بینی شده وجود دارد باید تلاش شود از طریق ارتقاء بهره‌وری و اجرای طرح‌ویژه‌ها در حوزه تولیدات کشاورزی مورد پیگیری قرار گیرد.

ترکمانه یادآور شد: از لحاظ فراهم کردن غذا به‌طور تقریبی نیاز کشور از طریق تولیدات داخل کشور پوشش داده می‌شود اما این موضوع را باید با دید آینده‌نگری نگاه کرد و این فاصله ۲۰ میلیون تنی که از وضعیت موجود و وضعیت عادی وجود دارد نیازمند برنامه‌ریزی است که بتوانیم از زمین، آب و وضعیت کشاورزی به شکل خوبی استفاده کنیم.

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: در حوزه تامین امنیت غذایی، کالاهای استراتژیک بسیار اهمیت دارد که براساس سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه باید حداقل ۹۰ درصد تولیدات در حوزه کشاورزی در داخل کشور تولید شود.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...