واردات کالاهای تحریمی تسهیل شد

واردات کالاهای تحریمی تسهیل شد

واردات کالاهای تحریمی تسهیل شد؛ با نظر سران سه قوه و تصویب شورای‌ هماهنگی اقتصادی سران قوا، تسهیلاتی برای واردات کالاهای تحریمی به گمرک ابلاغ شد.

به گزارش ، رییس کل گمرک با اعلام هدف‌گذاری تصمیمات سران قوا برای مقابله با تحریم‌ها و تسهیل تجارت خارجی گفت: تصمیم مهم این نشست، تسهیل واردات کالاهای تحریمی و تسریع در انجام پروژه های زیربنایی و بزرگ، است. درباره واردات کالاهای مرتبط با پروژه‌های راهبردی، تسهیلاتی با نظر سران سه قوه در نظر گرفته و برای اجرا به گمرک ابلاغ شده است.

محمد رضوانی‌فر افزود: درباره شرکت‌هایی که بدهی مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی داشته‌اند، تصویب شد که برمبنای تایید وزارت صمت و توافقات مالیاتی و تامین‌اجتماعی، مشروط به تعهد تسویه بدهی، ظرف زمان مشخص قانونی، تسهیلاتی برای ترخیص کالاهای آنان در نظر گرفته شود.

رئیس کل گمرک ادامه داد: درباره ترخیص کالاهای اساسی (گروه 1 و 2) شرکت‌های دولتی و غیردولتی، مشروط به داشتن ثبت سفارش و گرفتن دیگر مجوزها، امکان ترخیص صد‌درصدی کالا بدون کد رهگیری فراهم شد. البته فهرست و کد تعرفه‌ کالاهای اساسی و کالاهایی که اجازه ترخیص صد درصدی را خواهند داشت، باید به تایید وزارت صمت، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت، برسد.

به گفته رضوانی‌فر، ذیل همین مصوبه به بانک مرکزی تاکید شده است که ظرف سه ماه آینده، ساز و کار جدیدی برای تخصیص اعتباری کد «ساتا» را فراهم و ابلاغ کند. درباره ترخیص اقلام دارویی، مواد اولیه و ملزومات پزشکی نیز، گمرک با حداقل اسناد، اجازه ترخیص  را فراهم خواهد کرد.

رئیس کل گمرک اضافه کرد: همچنین قرار شد درجهت مدیریت بهتر سرمایه در گردش شرکت‌های تولیدی، براساس بند «ت» ماده 38 قانون رفع موانع تولید و ماده 6 قانون امور گمرکی، برای مالیات بر ارزش افزوده و عوارض متعلقه، اجازه گرفتن ضمانت‌نامه یا اسناد خزانه در گمرک فراهم شود.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...