مجلس لایحه بودجه ناتراز را رد کرد

مجلس لایحه بودجه ناتراز را رد کرد

مجلس لایحه بودجه ناتراز را رد کرد؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مخالفت کردند.

به گزارش ، رسیدگی به گزارش شور اول کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه سال 1403 کل کشور در جلسه علنی امروز سه‌شنبه 21 آذرماه در دستورکار نمایندگان قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1403 گزارش کمیسیون متبوعش را قرائت کرد و پس از آن موافقان و مخالفان کلیات لایحه بودجه نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

پس از آن، موضوع به رأی گذاشته شد و وکلای ملت با اکثریت آرا با کلیات لایحه بودجه مخالفت کردند. این رای گیری با آرای 91 موافق 127 مخالف 10 ممتنع از جمع 235 نماینده حاضر در صحن انجام شد.

در همین حال رییس مجلس شورای اسلامی در این جلسه پس از رأی مخالف مجلس به کلیات لایحه بودجه سال 1403 گفت: براساس آئین‌نامه داخلی مجلس، دولت ظرف ۷ روز فرصت دارد اصلاحات مدنظر در بودجه ۱۴۰۳ را انجام دهد و لایحه را به مجلس بازگرداند.

محمدباقر قالیباف اضافه کرد: من از رییس سازمان برنامه و دوستانمان در دولت خواهشی دارم؛ باتوجه به اینکه وقت ما تنگ است، برخی دوستان که حرف از دو دوازدهم می‌زنند، این مسأله اصلا به مصلحت نیست.

رئیس قوه مقننه افزود: ما باید بودجه 1403 را به‌عنوان سال اول برنامه هفتم، محکم و دقیق به سرانجام برسانیم بنابراین خواهش من این است باتوجه به نخستین سالی که با استناد به ماده 182 آئین‌نامه داخلی برای اصلاح ساختار بودجه کار را پیش می‌بریم، از عدم تراز و کسری عملیاتی جلوگیری کند.

قالیباف تصریح کرد: باتوجه به اینکه رأی گیری به اتمام رسیده به صراحت اعلام می‌کنم این لایحه کسری قابل توجهی دارد و در این بودجه که همراه با کسری است، پیش‌بینی حقوق بازنشستگان صورت نگرفته که آن هم به کسری اضافه می‌شود. اگر بخواهیم این موضوع را منوط به محل گرفتن مالیات بکنیم نیز اشکال بدتری به وجود می‌آورد.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: بودجه کار تعاملی دقیق مجلس و دولت است و ما حتما باید کمک کنیم که این مسأله به درستی اصلاح شود و وقت نیز گرفته نشود. در طول یک هفته، بنده و کمیسیون تلفیق در خدمت دولت خواهیم بود و کمک خواهیم کرد بودجه‌ای به مجلس بیاید که تورم‌زا نبوده و قول‌های برنامه هفتم را نیز محقق کند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...