حمایت بنیاد ۱۵ خرداد از فیلم‌های باکیفیت حوزه خانواده

حمایت بنیاد ۱۵ خرداد از فیلم‌های باکیفیت حوزه خانواده

حمایت بنیاد ۱۵ خرداد از فیلم‌های باکیفیت حوزه خانواده؛ نگاه ما این است که برای اثربخشی بیشتر باید به کیفیت فیلم‌ها اهمیت بدهیم بنابراین به‌دنبال تعدد آثار تولیدی نیستیم.

به گزارش ، نشست مشترک معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد با مستندسازان حوزه جمعیت و خانواده به‌منظور تبیین اهداف بنیاد ۱۵ خرداد در حمایت از فیلمسازان حوزه مستند برگزار شد.

در این نشست مستندسازان حوزه جمعیت و خانواده، یاسر اشراقی معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد، احسان جاودان مدیرعامل مجموعه آسمان (فام) و محمدرضا بهشتی دبیر اجرایی جشنواره مستند ایران حضور داشتند.

معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد در این نشست که در حاشیه هفدهمین جشنواره سینماحقیقت برگزار شد، به بیان فعالیت‌های ۴۰ ساله بنیاد ۱۵ خرداد در حوزه‌های مختلف پرداخت و گفت: بنیاد ۱۵ خرداد در دوره جدید ماموریت‌های خود فعالیت در حوزه‌های جمعیت و سلامت را با جدیت آغاز کرده و در همین راستا کارویژه‌های متعددی را برنامه‌ریزی و اجرا کرده است.

یاسر اشراقی برگزاری پویش ایرانِ جوان، طرح ملی لبخند مادری، حمایت از خانواده‌های دارای فرزند چندقلو، تدوین اطلس ملی جمعیت و برگزاری نمایشگاه ملی جمعیت را از کارویژه‌های مهم حوزه جمعیت برشمرد.

اشراقی افزود: یکی از مهمترین کارهای بنیاد درراستای آگاهی‌بخشی به جامعه و رفع گره‌های ذهنی در حوزه فرزندآوری و فرزندپروری، راه‌اندازی تلویزیون ایران جوان است که آثار تولید شده در این حوزه را به نمایش می‌گذارد و با تفاهمی که با سازمان صداوسیما انجام شده است، تولیدات فاخر این تلویزیون از شبکه‌های مختلف سیما نیز پخش خواهد شد.

او در ادامه توضیح داد: درراستای حمایت از تولیدات فرهنگی در حوزه جوانی جمعیت، ما در چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران که چند هفته قبل برگزار شد از جایزه ملی ایران جوان رونمایی کردیم و به چهار فیلم برتر جشنواره در حوزه جمعیت تندیس و جوایزی اهدا کردیم. در تفاهم‌نامه دیگری نیز که با مرکز گسترش سینمای مستند تجربی و پویانمایی داشتیم در جشنواره هفدهم سینماحقیقت از فیلم برتر این حوزه حمایت خواهیم کرد و این روند در دیگر جشنواره‌های هنری و رویدادهای فرهنگی کشور نیز ادامه خواهد داشت.

اشراقی در پاسخ به سوال یکی از مستندسازان درباره موضوعات مورد حمایت بنیاد ۱۵ خرداد تصریح کرد: مخاطرات تحدید نسلی و پیری جمعیت، سقط جنین، معضلات تک‌فرزندی و نمایش خانواده‌های پرفرزند شاد، چهار سرفصل اصلی مورد نظر ما در حمایت از آثار تولیدی هستند که فیلمسازان می‌توانند طرح‌های خود را در قالب فیلم کوتاه، مستند، پویانمایی و نماهنگ ارائه کنند.

معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد با بیان اینکه ما در تلویزیون ایران جوان به کیفیت آثار توجه داریم اضافه کرد: نگاه ما این است که برای اثربخشی بیشتر باید به کیفیت فیلم‌ها اهمیت بدهیم بنابراین به‌دنبال تعدد آثار تولیدی نیستیم.

اشراقی خاطرنشان کرد: ما ضمن اینکه از همکاری با فیلمسازان شناخته شده استقبال می‌کنیم، سعی داریم زمینه را برای فعالیت فیلمسازان جوان و بااستعداد نیز فراهم کنیم.

بنابر این گزارش، مستندسازان و فعالان حوزه جمعیت حاضر در جلسه نیز ضمن تقدیر از حمایت و فعالیت‌های بنیاد ۱۵ خرداد، به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود پرداخته و به برگزاری جلسات مداوم جهت شناخت موانع و رسیدن به راهکارهای مناسب به‌منظور ساخت فیلم در این حوزه تاکید کردند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...