افزایش شکایت از خدمات بار سکوهای اینترنتی

افزایش شکایت از خدمات بار سکوهای اینترنتی

افزایش شکایت از خدمات بار سکوهای اینترنتی؛ معاون حقوقی و امور مجلس اتاق اصناف ایران از افزایش شکایت‌های مردمی درباره کیفیت خدمات فعالان حوزه حمل بار در سکوها (اپلیکیشن‌ها) خبر داد.

به گزارش ، معاون حقوقی و امور مجلس اتاق اصناف ایران با اشاره به شکایت‌های مردمی از کیفیت خدمات فعالان حوزه حمل بار در سکوها (اپلیکیشن‌ها)، اظهار داشت که لازم است نظارت‌ها به‌گونه‌ای اعمال شود تا با وجود قوانین موجود فقط فعالیت افراد دارای پروانه کسب در این سکوها امکان‌پذیر باشد.

مهرداد آرمان افزود: صدور پروانه کسب برای فعالان این حوزه موجب می‌شود که آموزش‌های لازم از قوانین را دریافت کرده و امکان نظارت بر حسن انجام کار آنها و حتی رسیدگی به شکایات مردمی فراهم شود.

آرمان اضافه کرد: به همین منظور براساس الزام مندرج در تبصره ۱ و تبصره۳ ماده ۱۷ قانون نظام صنفی، همه افراد صنفی فعال در این حوزه پیش از بکارگیری افرادی که بواسطه انجام خدمات حمل‎ونقل کالا به اماکن یا منازل مردم مراجعه می‌کنند، مکلفند در چارچوب تشریفات مقرر قانونی نسبت به صدور کارت شناسایی با درج تخصص در آن اقدام کنند.

معاون حقوقی و امور مجلس اتاق اصناف ایران ادامه داد: همچنین انتشار هرگونه آگهی تبلیغاتی در این حوزه توسط سکوهای اینترنتی منوط به مطالبه پروانه کسب از متقاضی است و در صورت عدم رعایت این مقررات با افراد متخلف برابر قانون برخورد خواهد شد.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، آرمان تصریح کرد: درراستای پیگیری حقوق مصرف‌کنندگان و شکایات مردمی و باتوجه به مصوبه کمیته نظارت بر عملکرد کسب‌وکارهای مجازی و بازاریابی شبکه‌ای درباره مشکلات آگهی حمل و جابجایی کالا توسط شرکت‌های حمل‌ونقل بدون پروانه کسب در سکوهای نیازمندی‌های آنلاین، از هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور می‌خواهیم که تمهیدات لازم برای استعلام برخط واحدهای دارای پروانه کسب در سامانه نوین اصناف و احراز هویت این اشخاص از طریق وبگاه موردنظر توسط سکوهای نیازمندی‌های آنلاین مثل دیوار و شیپور فراهم شود.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...