آغاز توزیع اینترنتی دارو از دهه فجر

آغاز توزیع اینترنتی دارو از دهه فجر

آغاز توزیع اینترنتی دارو از دهه فجر؛ باتوجه اهمیت توزیع دارو از طریق سکوهای مجاز و فراهم شدن بستر و زمینه فعالیت آن امیدواریم تا قبل از دهه فجر سال جاری، مردم از این خدمت استفاده کنند.

به گزارش ، سی‌وهشتمین جلسه کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال به منظور بررسی پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی، ضوابط و اصول حاکم بر اپراتورهای هوشمند حوزه سلامت الکترونیک با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌عنوان رییس جلسه برگزار شد.

عیسی زارع‌پور در این جلسه با اشاره به اهمیت توزیع دارو از طریق سکوهای مجاز، تاکید کرد: به‌دلیل اینکه بستر و زمینه فعالیت در این حوزه فراهم است و سکوها نیز درخواست فعالیت در این حوزه دارند با تصویب این آیین‌نامه در مدت کوتاه چندروزه امکان عملیاتی کردن این موضوع وجود دارد.

وزیر ارتباطات در این راستا، به رضا باقری اصل به‌عنوان جانشین خود در کمیسیون راهبری کارگروه اقتصاد دیجیتال دستور داد با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمع‌بندی موضوعات مرتبط با این آیین‌نامه در چند روز آینده انجام شود تا قبل از دهه فجر سال جاری، مردم از این خدمت استفاده کنند.

وی درباره نوع نظارت و پاسخگویی سکوهای فعال در این حوزه نیز افزود: پیشنهاد ما این است که سکوها برای دریافت مجوز و پاسخگویی با یک مجموعه مرتبط باشند و مردم نیز در برخورد با تخلفات احتمالی سکوها بدانند که باید با چه دستگاهی تماس بگیرند و فقط یک مجموعه پاسخگوی آنان باشد.

بنابر اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، زارع‌پور تصریح کرد: در همه جای دنیا نیز به همین صورت است که سکوهایی که خدمات مختلفی ارائه می‌کنند از طریق یک مجموعه نظارت و پاسخگویی دارند و مردم نیز فقط با یک شماره تماس امکان پیگیری مشکلات خود را در رابطه با این سکوها دارند و هماهنگی مورد نیاز دستگاه ها درباره خدمات ارائه شده بدون درگیر کردن مردم انجام می‌شود.

براساس این گزارش، در این جلسه اعضای حاضر نظرات خود را درباره بندهای مختلف این آیین‌نامه اعلام و قرار شد بعد از جمع‌بندی این نظرات، آیین‌نامه برای تصویب به کارگروه اقتصاد دیجیتال ارائه شود.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...