ابلاغ دستورالعمل اجرایی انبار اختصاصی گمرک

ابلاغ دستورالعمل اجرایی انبار اختصاصی گمرک

ابلاغ دستورالعمل اجرایی انبار اختصاصی گمرک؛ صاحبان کالا حداکثر به مدت 8 ماه از تاریخ ورود کالا به انبار اختصاصی گمرک مجاز به نگهداری کالا در این انبارها با تمدید سه ماهه هستند.

به گزارش ، قائم‌مقام دبیر شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش‌خصوصی استان تهران با بیان این مطلب از به‌روزرسانی دستورالعمل اجرایی انبار اختصاصی توسط گمرک و ابلاغ آن خبر داد. برابر این دستورالعمل صاحبان کالا می‌توانند 8 ماه کالا را در انبار اختصاصی نگهداری کنند که قابلیت تمدید سه ماهه را نیز دارد.

هومن حاجی‌پور با اشاره به ماده (27) قانون امور گمرکی و این توضیح که طبق این ماده قانونی، صاحب کالا می‌تواند کالای گمرک نشده خود را به‌منظور انجام یا اتمام تشریفات گمرک در انبار اختصاصی نگهداری کند، افزود: در همین راستا، گمرک ایران به‌منظور حمایت از تولید داخلی و بهبود محیط کسب‌و‌کار و تسهیل در تشریفات گمرک، بخشنامه پیشین انبارهای اختصاصی را به‌روزرسانی و ابلاغ کرده ‌است.

وی افزود: صاحبان کالا حداکثر به مدت 8 ماه از تاریخ ورود کالا به انبار اختصاصی مجاز به نگهداری کالا در این انبارها با شرایط مندرج در بند 12 این دستورالعمل است و این مهلت قابل تمدید به مدت سه ماه دیگر را نیز دارد.

به گفته حاجی‌پور، استفاده از این تسهیل گمرک مستلزم ارائه درخواست ایجاد انبار اختصاصی به حوزه نظارت گمرکات و ادارات کل گمرک است.

قائم‌مقام دبیر شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش‌خصوصی استان تهران، از فعالان اقتصادی دعوت کرد تا ضمن بهره‌برداری از تسهیلات یاد شده، نظرات و رهنمودهای تسهیل‌گر خود را برای پیگیری و حصول نتیجه از طریق شماره تماس 88726824 به دبیرخانه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش‌خصوصی استان تهران اطلاع دهند.

دستورالعمل اجرایی انبار اختصاصی
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...