افزایش اعتبار خرید عیدتاعید تا ۱۵۰ میلیون تومان

افزایش اعتبار خرید عیدتاعید تا ۱۵۰ میلیون تومان

افزایش اعتبار خرید عیدتاعید تا ۱۵۰ میلیون تومان؛ وزارت صمت تصمیم دارد در صورت استقبال مردم و واحدهای صنفی از طرح عیدتاعید، اعتبار خرید آن را تا مبلغ 150 میلیون تومان افزایش دهد.

به گزارش ، مدیرکل دفتر خدمات عمومی وزارت صمت با بیان اینکه در حال حاضر اعتبار طرح فروش فوق‌العاده «عید تا عید» برای هر فرد ۲۰ میلیون تومان است، گفت: با مذاکراتی که با دو بانک جدید انجام شده، بعد از عید این اعتبار تا مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان با اقساط شش ماهه با یک سفته الکترونیک به‌عنوان ضامن و بدون سود پرداخت خواهد شد.

محمدحسین قمری افزود: این طرح خرید اعتباری با مدت زمان بیشتر از ۴۵ روز و اقساط بلندمدت با مبلغ بیشتر ادامه پیدا می‌کند.

به گفته وی تاکنون ۵۰۰ هزار نفر وارد فرایند اعتبار گرفتن شدند و حدود ۳۴ تا ۳۵ هزار واحد صنفی به این طرح اضافه شدند تا محصولات خود را به صورت اعتباری به شهروندان عرضه کنند. چند پلتفرم فروش آنلاین هم در این طرح حضور دارند. واحدهای صنفی بیشتر در حوزه کالاهای پرمصرف، پوشاک، کیف و کفش، موبایل، لوازم الکترونیک، لوازم خانگی و دیگر خدمات مانند خدمات دندانپزشکی و گردشگری هستند.

قمری با بیان اینکه دریافت اعتبار در طرح عید تا عید بدون ضامن و وثیقه و بدون سود است، تصریح کرد: تامین مالی این طرح از سوی اصناف انجام می‌شود و واحد صنفی می‌پذیرد که با تضمین دولت و بانک پرداخت پول به صورت اقساطی انجام شود و به همین دلیل هم وام بدون سود است و خلق نقدینگی هم انجام نمی‌شود.

براساس تفاهم‌نامه امضا شده میان اتاق اصناف ایران و بانک‌ تجارت، مبلغ ۲۰ میلیون تومان خرید اعتباری در طرح فروش فوق‌العاده «عید تا عید» درنظر گرفته شده و مردم می‌توانند براساس ارزیابی اولیه توسط بانک یادشده و بدون ارائه وثیقه و ضامن، از اعتبار درنظر گرفته شده در این طرح ملی برای خرید کالاهای مورد نیاز خود در اسفندماه سال جاری استفاده کنند و پرداخت آن را در اردیبهشت ماه سال 1403 انجام دهند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...