تخلف واردات نهاده در زیرمجموعه سازمان تعاون روستایی

تخلف واردات نهاده در زیرمجموعه سازمان تعاون روستایی

تخلف واردات نهاده در زیرمجموعه سازمان تعاون روستایی؛ اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دامی درباره بروز تخلف در واردات ذرت در یکی از شرکت‌های زیرمجموعه سازمان مرکزی تعاون روستایی هشدار داد.

به گزارش ، اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دامی در نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: مجموعه‌ای از تخلفات و تبعیض‌ها در زمینه واردات چندین فروند کشتی پاناماکس ذرت، توسط مجموعه‌ای که هیچگونه سابقه‌ای در واردات کالای اساسی ندارد، صورت گرفته است.

محمدمهدی نهاوندی، دبیر و عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام، طیور و آبزیان در نامه‌ای به محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی درباره تخلفات و تبعیض‌های متعدد در زمینه واردات چندین فروند کشتی پاناماکس ذرت به بندر امام خمینی نوشت: «اخیرا مجموعه‌ای که هیچگونه سابقه‌ای در واردات کالای اساسی به کشور ندارد، مبادرت به واردات چندین فروند کشتی پاناماکس ذرت به بندر امام خمینی کرده و براساس اطلاع واصله، حجم زیادی ذرت خریداری شده نیز در راه دارد.

قطعا باتوجه به اینکه این مجموعه، سابقه واردات در این حجم ندارد، بنابراین به‌طور طبیعی رعایت ضوابط سقف و سابقه که تمام واردکنندگان ملزم به اجرای آن هستند، برای آنان در نظر نگرفته شده است و طبعا همانند شرکت آریو تجارت سهیل باید با دستور مقامات بالایی، از رعایت ضوابط سقف و سابقه معاف شده باشند که تبعیض و ظلمی آشکار به دیگر واردکنندگان کالای اساسی است.

حضرتعالی استحضار دارید که در حال حاضر شرکت‌های واردکننده کالاهای اساسی، برای انجام ثبت سفارش با چه مشکلات جدی از نظر رعایت سقف و سابقه روبه‌رو هستند.

از سوی دیگر کالاهای وارداتی یادشده بنابر اطلاع واصله از مسیر عادی ثبت سفارش برای واردات کالا و تایید وزارت جهاد کشاورزی وارد کشور نشده و یا اساسا ثبت سفارش نشده است. اگر ثبت سفارشی وجود نداشته باشد، چگونه کالاها اجازه تخلیه در بندر داشته‌اند و اگر از مسیر جاری ثبت سفارش نشده باشند، چگونه این فرمان برای آنان صادر شده است که طبعا تاریخ بارنامه‌ها مقدم بر ثبت سفارش باشد؟

از آنجا که این مجموعه زیر پوشش سازمان مرکزی تعاون روستایی است خواهشمند است دستور فرمایید برای تنویر افکار عمومی و واردکنندگان کالای اساسی، نسبت به رفع ابهامات یادشده و موارد متعدد دیگر در این پرونده ازجمله ناترازی شدید کالایی، دستور مقتضی صادر فرمایید».

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...