میز ملاقات نمایندگان مجلس در اتاق تهران

میز ملاقات نمایندگان مجلس در اتاق تهران

میز ملاقات نمایندگان مجلس در اتاق تهران؛ میز نمایندگان تهران در مجلس در اتاق تهران ایجاد شود تا فعالان اقتصادی عضو اتاق تهران بتوانند با نمایندگان ارتباط بگیرند و مسائل و چالش‌های خود را مطرح کنند.

به گزارش، در دیدار پیمان فلسفی، نماینده مردم تهران در دوره دوازدهم مجلس با محمود نجفی‌عرب رییس اتاق تهران و بهمن عشقی، دبیرکل اتاق تهران مطرح شد که میز ملاقات و گفت‌و‌گوی مجمع نمایندگان تهران مجلس دوازدهم در محل اتاق بازرگانی تهران ایجاد شود.

فلسفی در این دیدار ضمن گفت‌و‌گو و رایزنی پیرامون چگونگی استفاده حداکثری از ظرفیت اتاق تهران در تدوین قوانین و اصلاح ساختارهای اقتصادی کشور، از پیشنهاد اتاق تهران برای ایجاد میز ملاقات و گفت‌و‌گوی مجمع نمایندگان تهران مجلس دوازدهم در محل اتاق بازرگانی تهران استقبال کرد.

پیمان فلسفی در این دیدار از اتاق بازرگانی تهران خواست تا با ارائه راهکارهای کارشناسی ازجمله در زمینه مدیریت منابع آبی کشور و همچنین توسعه هدفمند بازارهای صادراتی محصولات کشاورزی و غذایی، کمیسیون کشاورزی مجلس در دوره جدید را یاری کند.

او که در انتخابات اخیر به‌عنوان نماینده مردم تهران به مجلس دوازدهم راه پیدا کرده است در ملاقات با محمود نجفی‌عرب و بهمن عشقی، با تاکید بر اینکه صنعت و اقتصاد کشاورزی باید محور اقتصاد کشور قرار گیرد، به پیش‌بینی رشد 8 درصدی بخش کشاورزی در برنامه هفتم توسعه اشاره و تصریح کرد که با برقراری ارتباط مستمر میان کمیسیون کشاورزی مجلس و اتاق بازرگانی تهران، فرصت‌ها و تهدیدهای موجود و پیش‌روی تولید و تجارت بخش کشاورزی شناسایی و موانع و مشکلات برطرف خواهد شد.

در این دیدار، رئیس اتاق تهران نیز در سخنانی، عدم مشورت دولت با اتاق بازرگانی و بخش‌خصوصی پیش از تدوین و صدور بخشنامه و دستورالعمل‌های مرتبط با حوزه‌های اقتصادی را مغایر با نص صریح قانون عنوان کرد و یادآور شد که این روزها بخش‌خصوصی با ابلاغ بخشنامه‌هایی از سوی دولت روبه‌رو می‌شوند که صنعتگران و بازرگانان را در شرایط سخت و پرفشاری قرار داده ‌است.

محمود نجفی‌عرب با اشاره به آسیب‌های ناشی از تداوم تخصیص یارانه‌های پنهان که به گفته وی، رقم آن 170 میلیارد دلار در سال برآورد می‌شود، ضمن بیان اینکه مسئولان در دولت و قوه مقننه نیز به خوبی به وجود یارانه پنهان و تبعات مخرب آن بر اقتصاد کشور، آگاه هستند، تصریح کرد که مجلس دوازدهم باید نسبت به وجود و تداوم حضور چنین معضلات آسیب‌زایی در اقتصاد کشور و پیامدهای آن حساس باشد.


بنابر اعلام روابط عمومی، بهمن عشقی دبیرکل اتاق تهران، نیز در این دیدار با اشاره به قدمت 140 ساله اتاق بازرگانی تهران و فلسفه وجودی این نهاد در ایران و جهان، ازجمله مطالبات این نهاد غیردولتی از مجلس دوازدهم را حفظ استقلال اتاق بازرگانی در ایران عنوان کرد و گفت: مسأله عضویت فراگیر و تحقق آن ازجمله رویکردهای اتاق تهران در دوره دهم هیات نمایندگان اتاق بازرگانی است، از این رو انتظار و مطالبه اتاق تهران از مجلس دوازدهم این است که عضویت فراگیر بنگاه‌ها و کسب‌و‌کار در این نهاد باسابقه و دارای ساختار قوی، به قانون تبدیل شود.

وی همچنین، اصلاح رویه‌های بانک مرکزی در اعمال سیاست‌های ارزی را از دیگر موضوعات ضروری حال حاضر در اقتصاد کشور عنوان کرد و یادآور شد که سیاست بازگشت ارز صادراتی به مانعی بزرگ در مسیر تجارت خارجی کشور بدل شده ‌است.

دبیرکل اتاق تهران همچنین بر توجه کمیسیون کشاورزی مجلس دوازدهم به مسأله آب و ساماندهی به آن، تاکید کرد و با اشاره به راهبری اقتصاد کشاورزی در کشور از طریق صادرات محصولات این بخش، افزود: مجلس دوازدهم نسبت به تدوین قوانین و مقررات لازم برای ایجاد و توسعه شرکت‌های مدیریت صادرات به ویژه در حوزه کشاورزی اهتمام ورزد.

در این نشست، علی تقوی‌فر عضو هیات نمایندگان اتاق تهران نیز در سخنانی، نبود استراتژی مشخص در بخش اقتصاد کشاورزی را ازجمله مشکلات این بخش عنوان کرد و گفت: به‌رغم وجود ظرفیت مازاد در تولید تخم‌مرغ در کشور، همچنان شاهد صدور پروانه‌های جدید برای این بخش هستیم و این سیر نادرست در اقتصاد کشاورزی و صنعت غذایی کشور، به هدر رفت بیشتر منابع دامن زده است.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...