پایان غافلگیری تغییر قوانین و مقررات

پایان غافلگیری تغییر قوانین و مقررات

پایان غافلگیری تغییر قوانین و مقررات؛ از بخش خصوصی درخواست می‌کنیم که کمک کند تا هیچ مسئولی جرات نکند دست به تغییر غافلگیرکننده رویه‌ها و مقررات بزند.

به گزارش ، رئیس مرکز مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب‌وکار وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به راه‌اندازی سامانه 2430 که نام آن از مواد 24 و 30 قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار الهام گرفته شده است، اعلام کرد که فعالان اقتصادی می‌توانند از طریق این سامانه و همچنین بات 2430 در پیام‌رسان بله، تغییرات ناگهانی مقررات از سوی دستگاه‌های دولتی را اطلاع دهند و به بهبود ثبات و امنیت فضای کسب‌وکار کمک کنند.

سیدامیر سیاح تغییر ناگهانی مقررات را یکی از مشکلات فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران برشمرد و گفت: این قبیل اقدامات غافلگیر‌کننده در قانون بهبود مستمر فضای کسب‌وکار منع شده است اما تا پیش از تصویب آیین‌نامه‌های مواد 24 و 30 این قانون به اجرا درنمی‌آمد.

سیاح تصریح کرد: خوشبختانه با تصویب آیین‌نامه‌های این دو ماده قانونی به سمت اجرای آن پیش خواهیم رفت و این بدان معناست که دست ادارات دولتی برای آنکه فعالان بخش خصوصی را غافلگیر کنند، بسته خواهد شد.

او افزود: فعالان اقتصادی می‌توانند از طریق سامانه 2430 و همچنین بات 2430 در پیام‌رسان بله، تغییرات ناگهانی مقررات از سوی دستگاه‌های دولتی را اطلاع دهند و به این وسیله به برقراری آرامش و امنیت در فضای کسب‌وکار کمک کنند.

رئیس مرکز مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب‌وکار وزارت امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد که این سامانه به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته اطلاعات وارد شده را ظرف چند ساعت بررسی کرده و ضرورت اصلاح مقرره را به اطلاع دستگاه مربوطه می‌رساند. چنانچه این دستگاه به این درخواست پاسخ مثبت ندهد این موضوع از طریق معاونت حقوقی رئیس‌جمهوری و در ادامه از طریق دستگاه‌های نظارتی مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

سیاح خطاب به فعالان اقتصادی گفت: از بخش خصوصی درخواست می‌کنیم که کمک کند تا هیچ مسئولی جرات نکند دست به تغییر غافلگیرکننده رویه‌ها و مقررات بزند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...