فروشندگان وانتی باید پروانه كسب بگیرند

فروشندگان وانتی باید پروانه كسب بگیرند

فروشندگان وانتی باید پروانه كسب بگیرند؛ کسانی که روی وانت بار اقدام به فروش محصول می‌کنند، باید پروانه کسب بگیرند و تحت نظارت اتحادیه صنف حمل‌ونقل بار و کالای سبک شهری و پیک موتوری تهران درآیند.

به گزارش ، رییس مرکز بهبود محیط کسب‌وکار با بیان این مطلب از سازماندهی وضعیت و تحت نظارت قرار گرفتن فروشندگان وانت بار، بنا بر مصوبات آخرین جلسه هیأت مقررات‌زدایی و بهبود فضای کسب‌وکار خبر داد.

سیدامیر سیاح در جمع خبرنگاران، تنظیم‌گری پروانه کسب سیار با هماهنگی شهرداری را یکی از مصوبات هیأت مقررات‌زدایی و بهبود فضای کسب‌وکار اعلام کرد و گفت: بنا بر این مصوبه، کسانی که روی وانت بار اقدام به فروش محصول می‌کنند، باید پروانه کسب بگیرند و تحت نظارت اتحادیه صنف حمل‌ونقل بار و کالای سبک شهری و پیک موتوری تهران درآیند.

وی افزود: وقتی فروشندگان سیار، پروانه کسب دریافت کنند، خودبخود تحت نظارت پلیس و وزارت بهداشت نیز در خواهند آمد و باید بروند در جایی که شهرداری تعیین می‌کند، کار کنند.

سیاح اضافه کرد: با تحت نظارت درآمدن فروشندگان سیار، امیدواریم از این وضعیت بی‌سامان موجود بیرون بیاییم و از این پس، خیال مردم بابت کیفیت، سلامت و قیمت محصول خریداری شده از وانت‌بارها، آسوده شود.

رییس مرکز بهبود محیط کسب‌وکار همچنین از قانونی شدن و درنتیجه تحت نظارت درآمدن پرورش ماهی تیلاپیا با شرایط خاص در کشور خبر داد و گفت: سازمان شیلات ایران در مورد پرورش ماهی تیلاپیا، درخواست داشت، آنهایی که قبل از ممنوعیت، مجوز پرورش این ماهی را داشتند بتوانند با رعایت ضوابط و استانداردهای زیست‌محیطی، ادامه کار دهند که با آن موافقت شد.

سیاح ادامه داد: علاوه بر این، در جلسه هیأت مقررات‌زدایی و بهبود فضای کسب‌وکار، سازمان شیلات ایران و سازمان محیط زیست را مکلف کرد، برای متقاضیان جدید دریافت مجوز پرورش ماهی تیلاپیا، به نحوی تنظیم‌گری کنند که ضمن حفظ ملزومات و ضرورت‌های محیط زیستی، امکان پرورش تیلاپیا در کشور فراهم شود.

وی آسان شدن مقررات مربوط به تولید صنایع غذایی کشور را یکی دیگر از مصوبات جلسه هیأت مقررات‌زدایی و بهبود فضای کسب و کار عنوان کرد و گفت: برخی تولیدکنندگان صنایع غذایی کشور، مشکلاتی در خصوص یکی از مصوبات سازمان غذا و دارو داشتند که در این جلسه قرار شد این سازمان، مصوبه مذکور را اصلاح کند.

رییس مرکز بهبود محیط کسب و کار از برخی گشایش‌های مهم در زمینه خدمات باربری و مشاغل خانگی در آخرین جلسه هیأت مقررات‌زدایی و بهبود فضای کسب‌وکار و نیز ابطال یک مصوبه مخل کسب‌وکار وزارت بهداشت خبر داد و افزود: وزارت بهداشت، چندی پیش، مقرره‌ای راجع به تأسیس مراکز جراحی محدود، گذاشته و شرایط صدور مجوز را سخت کرده بود اما چون بنا بر قانون، برای تصویب چنین مصوباتی، باید ابتدا از هیأت مقررات‌زدایی و بهبود فضای کسب‌وکار تأییدیه گرفته شود، (و این اتفاق رخ نداده بود) مصوبه آن باطل اعلام شد و بنابراین، این وزارتخانه باید به آنهایی که براساس شرایط قبلی، اقدام به تأسیس مرکز جراحی محدود کرده بودند، اجازه ادامه کار بدهد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...