افزایش 27 درصدی معامله مسکن در تیرماه

افزایش 27 درصدی معامله مسکن در تیرماه

افزایش 27 درصدی معامله مسکن در تیرماه؛ گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران حاکی از افزایش 27.1 معامله مسکن در تهران در تیرماه ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال گذشته است.

به گزارش ، گزارش تحولات معاملات بازار مسکن شهر تهران در تیرماه 1403 نشان می‌دهد در این ماه، تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران به 3.6 هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به خردادماه امسال و تیرماه پارسال به ترتیب 8.1 درصد کاهش و 27.1 درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران 87 میلیون و 460 هزار تومان بود که حاکی از افزایش 1.8 درصدی نسبت به ماه قبل است.

گفتنی است، بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در تیرماه 1403 در شهر تهران به تفکیک عمر بنا حاکی از آن است که واحدهای تا 5 سال ساخت با سهم 26.6 درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

در میان مناطق 22 گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل 169 میلیون و 600 هزار تومان به منطقه یک و کمترین آن با 45 میلیون و 500 هزار تومان به منطقه 18 تعلق داشته است.

بنابر اعلام بانک مرکزی، بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و کل مناطق شهری در تیرماه سال جاری نشانگر رشد یکسان 5.2 درصدی شاخص‌های مزبور نسبت به ماه قبل است. رشد نقطه به نقطه شاخص مزبور در تیرماه سال جاری در شهر تهران و کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل 45.9 و 50.4 درصد است.


 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...