شکر سفید 82 درصدگران شد

شکر سفید 82 درصدگران شد

وزارت صنعت، معدن و تجارت در گزارشی اعلام کرد که قیمت انواع برنج، شکر و گوشت در دیماه امسال حدود ۱۷ تا 82 درصد افزایش یافته که بیشترین افزایش قیمت مربوط به شکر و دو نوع برنج ایرانی بوده است.
به گزارش صنعت‌صنف، قیمت شکر ۸۱.۸ درصد نسبت به دیماه ۱۳۹۹ افزایش یافته به‌طوری‌که قیمت هر کیلوگرم شکر سفید از حدود ۸۶۰۰ تومان به ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده است.
مشاهدات میدانی نیز نشان می‌دهد قیمت شکر در بسته‌های ۹۰۰ گرمی در مغازه‌ها به ۱۵ تا ۱۸ هزار تومان هم رسیده است. 
همچنین در یک ساله منتهی به دیماه، برنج ایرانی در رتبه دوم افزایش قیمت بین کالاهای اساسی قرار دارد به‌طوری که قیمت هر کیلوگرم برنج طارم اعلا و هاشمی درجه یک در دی امسال با ۷۹.۸ و ۷۵.۵ درصد افزایش، از حدود ۳۳ هزار تومان در دیماه پارسال به ۵۷ تا ۶۰ هزار تومان رسیده است.
از سوی دیگر قیمت برنج پاکستانی نیز در همین ماه ۱۷ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش یافته و از حدود ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومان به حدود ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان در دی امسال رسیده است. اما قیمت برنج تایلندی با ۱۰.۳ درصد کاهش در این یک سال از حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ به ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده است.
قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ تازه نیز در دیماه با افزایش ۴۵.۶ درصدی به نزدیک ۳۰ هزار تومان رسیده است. قیمت این محصول در ماه مشابه سال قبل حدود ۲۰  هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.
نرخ مصوب مرغ برای مصرف‌کننده در فروردین امسال ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان تعیین شد اما در اوایل آذر با افزایش دوباره به ۳۱ هزار تومان تغییر کرد.
در این میان قیمت هر کیلو گوشت گوساله و گوسفندی با ۴۲.۱ و ۲۱.۵ درصد افزایش در دی امسال به حدود ۱۳۸ و ۱۳۴ هزار تومان رسیده است. قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی و گوساله در ماه مشابه ۱۳۹۹ به ترتیب حدود ۹۷ و ۱۱۰ هزار تومان بوده است.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...