دام زیاد است خریدار نیست

دام زیاد است خریدار نیست

رئیس تامین دام کشور وضعیت دام کشور را مازاد و بدون خریدار توصیف کرد.

به گزارش صنعت صنف به نقل از رادیو گفت‌وگو، منصور پوریان درباره خبری مبنی بر ماندن دام روی دست عشایر گفت: متاسفانه دامداران با انبوهی از دام و مازاد گوشت روبه‌رو هستند.

پوریان افزود: امروز بر بازار رکود حاضر است و دام به میادین برده می‌شود و باز می‌گردد.
وی با بیان اینکه در میادین کسانی دام را می‌خرند و به کشتارگاه می‌برند، گفت: از هفته دوم عید شاهد کاهش قیمت در بخش دام بودیم.

به گفته این فعال حوزه دام کشور دام فقط یک قلم نیست و متوسط قیمت مثلا برای بره کشتاری امروز و دیروز 66 تومان بوده که فاقد بازار و خریدار نبوده است.

وی با ابراز تاسف نسبت به اینکه قیمت در حوزه دام مشخص ولی در کشتارگاه نامشخص است و با قیمت‌های بالاتر و بدون در نظر گرفتن نر یا ماده بودن، با نرخ بالا به فروش می‌رسد، گفت: امروز تقاضا برای گوشت به پایین‌ترین حد رسیده است. اما وقتی دام به کشتارگاه می‌رود، لاشه با قیمتهای بالاتر و در بازار با نرخ افزیش یافته به فروش می‌رسد.

وی با گلایه از اینکه نظارتی وجود ندارد و مشخص نیست چرا دام با قیمت بسیار بالا پس از کشتارگاه به مردم عرضه می‌شود، تصریح کرد: این سودجویی حدود 30 الی 40 هزار تومانی است و در برخی قطعات گوشت پر تقاضا، این محدوده 100 هزار تومان است.

پوریان در عین حال مثالی از ایلام زد که در شرایط خشکسالی با مازاد دام روبه‌رو است و فارس و کهگیلویه و بویر احمد نیز وضعیتی مشابه دارند.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...