مردم از خودروسازان‌ ناراضی‌اند 

مردم از خودروسازان‌ ناراضی‌اند 

با تأکید بر اینکه مردم از رضایت ندارند، وعده داد که فناوری صنایع نظامی را به خودروسازی سرریز می‌کنیم.

به گزارش ، سیدابراهیم رئیسی در سفر استانی به استان در دیدار جمعی از نخبگان و مردم در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی با طرح این سوال که در مساله مردمی‌سازی دولت و استفاده از ظرفیت‌های مردمی نقش دولت چیست؟ گفت: نقش دولت در سه اصل هدایت، نظارت و حمایت تعریف می‌شود. کار دولت تصدی‌گری خصوصا در حوزه اقتصادی نیست. اجرای اصل 44 قانون اساسی ایجاب می‌کند که خصوصی‌سازی را به شکل واقعی انجام دهیم.

با بیان اینکه نحوه اجرای خصوصی‌سازی در دوره قبل خیلی‌ها را ناراحت کرد، افزود: وقتی مصادیق اجرای این قانون را بررسی کردیم متوجه شدیم که متاسفانه درست عمل نشده است. بنابراین تاکید کردیم که خصوصی‌سازی باید انجام شود، اما این اموال به کسی واگذار شود که دارای توانایی باشد و بعد از واگذاری هم نباید موضوع رها شود و مالکان جدید باید از طرف دولت مورد حمایت قرار بگیرند تا بتوانند آن کارگاه و کارخانه و مجموعه را به خوبی اداره کنند.

وی با اشاره به سخنان یکی دیگر از حاضران درباره موضوع مالیات اظهار داشت: بنا به اعلام وزیر امور اقتصادی و دارایی قرار شده است که شرکت‌ها و واحدهای اقتصادی مالیات‌شان را در همان استانی که فعالیت می‌کنند، پرداخت کنند.

رئیسی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم به خوبی موفقیت‌ها و وضعیت موجود و وضعیت مطلوب را تبیین کرده‌اند، افزود: در برخی عرصه‌ها مثل صنایع نظامی و هسته‌ای با وجود تهدید‌ها و تحریم‌های سنگین‌تر، توفیقات بیشتری داشته‌ایم اما در صنایعی مثل خودروسازی به آن میزان موفقیت نداشته‌ایم. حتما باید دستاوردهای علمی و فنی صنایع نظامی و هسته‌ای کشور به عرصه صنایع خودروسازی سرریز شود.

وی درباره شعار امسال تصریح کرد: امروز تولید نیاز جدی کشور است. همه باید نسبت به تولید حساس باشیم. تولید با صفاتی که رهبری فرمودند؛ یعنی تولید اشتغال‌آفرین و دانش‌بنیان. معنای این حرف آن است که باید دانایی‌ها را ضمیمه توانایی‌ها کنیم، این معنی دانش‌‌بنیان بودن است.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...