فاطمی امین: شوینده‌ها نباید گران شوند

فاطمی امین: شوینده‌ها نباید گران شوند

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت که دولت اجازه گران‌کردن شوینده‌ها را نداده است و قیمت‌ها باید به قبل بازگردند.

به گزارش به نقل از تسنیم سیدرضا فاطمی امین در این‌باره گفت: تولیدکنندگان شوینده‌ها حق گران‌کردن محصولات خود را ندارند و باید قیمت‌ها را به قبل برگردانند.

به‌دنبال انتشار نامه‌ای در فضای مجازی منسوب به انجمن صنایع شوینده که نشان از افزایش قیمت محصولات این صنعت از 50 تا 80 درصد داشت، یک مقام آگاه در ستاد تنظیم بازار این موضوع را کذب خواند.

وی افزود: نامه منتشرشده بدون تاریخ، امضا و مهر است و به‌نظر می‌رسد ناشی از فضاسازی برخی اعضای انجمن و به‌‌منظور دریافت مجوز افزایش قیمت باشد.

در همین حال بختیار علم‌بیگی، رئیس انجمن صنایع شوینده و آرایش بهداشتی ادعا  کرد ‌که سازمان حمایت با افزایش 25 تا 40 درصدی قیمت صنایع شوینده و آرایشی بهداشتی موافقت کرده است.

در نهایت فاطمی امین در حاشیه همایش تجاری مشترک ایران و روسیه در جمع خبرنگاران درباره افزایش قیمت کالا‌هایی مثل مواد شوینده و آرایشی که ربطی به حذف ارز 4200 تومانی ندارد، گفت: انجمن صنایع شوینده در اعلام افزایش قیمت کالا‌های خود اشتباه کرد، زیرا فقط با افزایش قیمت برخی کالا‌ها موافقت شده بود که صنایع شوینده در این گروه قرار ندارد.

وزیر صمت یادآور شد که با تولیدکنندگان شوینده جلسه دارد و از آن‌ها می‌خواهد قیمت‌ها را به قبل برگردانند.

شوینده‌ها 25 تا 40 درصد گران شدند

در همین حال بختیار علم‌بیگی، رئیس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده و آرایشی کشور در گفت‌وگو با فارس‌ با بیان اینکه تولید‌کنندگان مواد شوینده درخواست افزایش قیمت این محصولات به سازمان‌ حمایت ارائه کردند، اظهار کرد: مجوز افزایش قیمت محصولات شوینده از سوی سازمان حمایت صادر شده است.

وی اضافه کرد: براساس این مجوز تولید‌کنندگان قیمت‌های جدید را روی محصولات تولیدی درج می‌کنند و از این به بعد محصولات با قیمت‌های جدید روانه بازار می‌شود.

وی افزود: براساس مجوز سازمان حمایت، تولیدکنندگان مواد شوینده مجاز شدند تا قیمت پودر شوینده دستی و ماشینی را به میزان ۲۵ درصد افزایش دهند و قیمت دیگر شوینده‌های آرایشی و بهداشتی مانند صابون و خمیردندان را ۴۰ درصد افزایش دهند.

وی بیان کرد: تولیدکنندگان مواد شوینده از خرداد سال گذشته تاکنون هیچ گونه افزایش قیمتی در محصولاتشان اعمال نکرده بودند در حالی که قیمت مواد اولیه این بخش از تولید افزایش یافته بود.

وی با اشاره به اینکه تولید کنندگان مواد شوینده در چهار ماه گذشته درخواست افزایش قیمت محصولات تولیدی خود را به سازمان حمایت اعلام کرده‌اند، گفت: اسناد و مدارک لازم درباره افزایش هزینه ها به سازمان حمایت ارائه شده است، پس از بررسی‌های انجام شده در هیات مدیره انجمن برای به تعادل رساندن قیمت‌ها و جلوگیری از وارد شدن شوک به بازار، به عدد متوسطی برای افزایش قیمت محصولات شوینده رسید.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...