تقدیر از دریانوردان ایرانی در روز جهانی دریانورد

تقدیر از دریانوردان ایرانی در روز جهانی دریانورد

همزمان با روز جهانی دریانورد از دریانوردان نمونه کشور با حضور وزیر راه و شهرسازی تقدیر خواهد شد.

به گزارش ، مدیرکل امور دریانوردان، سازمان‌های تخصصی و بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان این مطلب اظهار داشت: مراسم روز جهانی دریانورد، ۶ تیرماه با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیران ارشد ارگان‌های دریایی و دست‌اندرکاران صنعت حمل‌و‌نقل دریایی به میزبانی سازمان بنادر و دریانوردی در تهران برگزار می‌شود.

علی‌اکبر مرزبان با اشاره به  تاریخچه نامگذاری روز جهانی دریانورد در کنفرانس دیپلماتیک بازنگری کنوانسیون استانداردها، آموزش و گواهینامه‌های دریانوردی (STCW) در ژوئن ۲۰۱۰  میلادی در شهر مانیل، گفت: کیونوانسن STCW اصولا به مقوله دریانوردان می‌پردازد؛ کنوانسیون مذکور در این کنفرانس مورد بازنگری و اصلاح اساسی قرار گرفت و نگارش جدید آن در روز ۲۵ ژوئن ۲۰۱۰ در مانیل به تصویب رسید.

مرزبان افزود: طبق کنفرانس مانیل، قرار شد در محل کشورهای عضو به‌منظور قدردانی از زحمات دریانوردان، در ۲۵ ژوئن هر سال مراسمی تحت عنوان روز دریانورد برگزار شود و همه کشورهای عضو متعهد شدند تا روز دریانورد را در تقویم دریایی خود ثبت کنند.

وی اضافه کرد: مراسم روز دریانورد امسال، 6 تیرماه با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیران ارشد ارگان‌های دریایی و با شعار «سفر دریایی از گذشته تا حال، تجربه‌ات را به اشتراک بگذار» به میزبانی سازمان بنادر و دریانوردی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مسئول دبیرخانه هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور با بیان اینکه دریانوردان در دو سال گذشته پس از شیوع کرونا دستخوش مسائل و مشکلات عدیده‌ای شدند،‌ تصریح کرد: دریانوردی در ذات و ماهیت خود با سختی همراه است و شیوع ویروس کرونا کار را برای دریانوردان بیش از پیش سخت کرد و با مشکلات عدیده‌ای ازجمله واکسیناسیون، تعویض خدمه در کشورهای مختلف،‌ اتمام قرارداد و الزام حضور در کشتی پس از پایان طول مدت قرارداد روبرو شدند.

مدیرکل امور دریانوردان، سازمان‌های تخصصی و بین‌المللی سازمان بنادر خاطرنشان کرد: در مراسم روز جهانی دریانورد امسال، از دریانوردان نمونه کشور در سال ۱۴۰۱، با اهدای لوح تقدیر، قدردانی به عمل خواهد آمد.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...