کشاورزی 10 هزار میلیارد تومان خسارت دید

کشاورزی 10 هزار میلیارد تومان خسارت دید

کشاورزی 10 هزار میلیارد تومان خسارت دید؛ وزیر جهاد کشاورزی خسارات بخش کشاورزی ناشی از بحران اخیر در کشور را بالغ‌بر ۱۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش ، وزیر جهاد کشاورزی با بیان این مطلب در نشست فوق‌العاده تعیین تکلیف خسارات باغداران در بحران اخیر که در فرمانداری دماوند برگزار شد، اظهار داشت: کشاورزان تلاش زیادی دارند اما حوادث غیرمترقبه نیز قابل اجتناب نیست و همیشه بروز این حوادث در پایان فصل و زمان برداشت محصول بسیار ناگوار است.

سیدجواد ساداتی‌نژاد با تاکید بر اینکه کشاورزان قشر ضعیف جامعه هستند، افزود: دماوند در حوزه باغداری نمایشگاه زیبای ایران است و از نظر تنوع و کیفیت نیز در حدود 9 هزار هکتار باغات مهم و خوب دارد و بروز این بحران جای نگرانی دارد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم در کنار کشاورزان کمک‌رسان آنها باشیم، گفت: عدد اولیه خسارت را برآورد کردیم و در کل کشور این خسارات به 10 هزار میلیارد تومان رسیده که حدس می‌زنیم این عدد افزایش پیدا کند. باتوجه به بازدید میدانی مسئولان و به ویژه رئیس جمهور، در جلسه هیأت دولت این موضوع بررسی شده و امیدواریم تا بتوانیم مصوبات خوبی را در این جلسه پیش ببریم.

ساداتی‌نژاد تصریح کرد: کمک‌رسانی در وضعیت بحرانی به کشاورزان چندین بخش دارد که در ابتدا باید تسهیلات دریافتی کشاورزان امهال شود تا نگرانی کشاورزان برطرف شود و در بخشی هم باید تسهیلات ارائه شود تا کشاورزی که دچار خسارت شده بتواند امور خود را بگذراند.

وی ادامه داد: در زمینه باغات در شهرستان دماوند باید طرحی برای نوسازی باغات فرسوده آماده شود و تسهیلات مربوطه برای تامین زیرساخت‌ها ارائه شود و در ابتدا برای ترغیب کشاورزان تسهیلات ارزان قیمت ارائه شود که در صورت نتیجه مطلوب موزد استقبال سایرین نیز قرار می‌گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی ابراز داشت: خسارات وارد شده به این منطقه باید با مدیریت صحیح و به سرعت پرداخت و در زمینه برآورد خسارات حوزه شیلات و زنبور عسل و همچنین تلف شدن دام‌ها باید هرچه سریع‌تر اقدام شود.

ساداتی‌نژاد ادامه داد: در زمینه آبخیزداری و مرمت قنوات باید باغات در کمترین زمان رسوب‌برداری و به آنها آبرسانی شود زیرا بیشتر باغات در حال حاضر رسوب دارند.

وی افزود: اعتبار سه میلیارد تومانی برای بحران دماوند کافی نیست و باید اعتباری ویژه در مناطق خسارت‌دیده تأمین شود.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه دماوند وضعیت ویژه‌ای دارد استقرار سامانه ضدتگرگ در دماوند ضروری است و اعتبار آن تأمین می‌شود.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...