سامانه رتبه‌بندی معلمان باز شد

سامانه رتبه‌بندی معلمان باز شد

سامانه رتبه‌بندی معلمان باز شد؛ وزیر آموزش و پرورش از گشایش سامانه رتبه‌بندی معلمان به‌ صورت آزمایشی خبر داد و گفت که این سامانه از ۲۶ مردادماه به‌صورت رسمی آغاز به کار می‌کند.

به گزارش ، یوسف نوری با بیان این مطلب در گفت‌وگویی تلویزیونی اظهار داشت: پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، به دلیل اینکه برنامه دولت اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان بود و اما لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان در دولت قبل تأمین مالی نشده بود، می‌توانست آن را پس بگیرد ولی این کار را نکرد و با همکاری مجلس برای سال ۱۴۰۱ بودجه‌ای برای لایحه رتبه‌بندی معلمان تصویب شد.

نوری، قانون رتبه‌بندی معلمان را در راستای ارتقاء نظام تعلیم و تربیت و صلاحیت‌های معلمی و ایجاد رقابت در نظام تعلیم و تربیت و بهبود معیشت فرهنگیان دانست.

وی با بیان اینکه آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان در 15 مردادماه امسال نهایی شد، تصریح کرد: سامانه رتبه‌بندی معلمان هم‌اکنون برای تعدادی از معلمان به‌صورت آزمایشی باز شده است تا مدارک خود را در آن بارگذاری کنند و فرایندهای آن انجام گیرد و پس از بررسی و رفع مشکلات، از 26 مردادماه، سامانه برای همه معلمان بازخواهد شد تا مدارک خود را در آن بارگذاری کنند.

بنابر اعلام مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، نوری ادامه داد: با سازمان برنامه‌وبودجه مذاکراتی انجام شده تا بخشی از اضافه پرداخت‌های ناشی از رتبه‌بندی تا زمانی که رتبه‌های معلمان به‌طور کامل مشخص شود به‌صورت علی‌الحساب به معلمان پرداخت شود.

وزیر آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: برخی از تأخیرهایی که در اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان به وجود آمد به دلیل این بود که تعدادی از فرهنگیان شامل این قانون نمی‌شدند که با اصلاحاتی که در قانون صورت گرفت و رفت‌وبرگشت‌هایی که پیدا کرد، آنان نیز مشمول این قانون شدند و در حال حاضر بیش از ۸۰۰ هزار نفر از معلمان، مشمول قانون رتبه‌بندی فرهنگیان خواهند شد.

نوری از قصد آموزش‌وپرورش برای جذب هزار نفر دکترمعلم در دانشگاه فرهنگیان و ۳۰۰ نفر از نخبگان در خارج از آموزش‌ و پرورش در این دانشگاه خبر داد و اضافه کرد: در آموزش‌وپرورش ۵ هزار و ۶۰۰ دکترمعلم وجود دارد که از بین آنها هزار دکترمعلم برتر برای دانشگاه فرهنگیان جذب خواهند شد. 

وی افزود: مسابقات فرهنگی و ورزشی معلمان ۱۴ سال بود که انجام نمی‌شد، اما امسال با همت همکاران بار دیگر احیا شد که رویداد بزرگ و خوبی در جامعه آموزش‌وپرورش بود.

وی اضافه کرد: امسال ۷۵ درصد قبولی‌های کنکور دولتی بود، اما متأسفانه در جامعه گفته می‌شود سمپاد دولتی نیست، در حالی‌که مدارس استعدادهای درخشان نیز دولتی است.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...