درستی از رییسی بازماند

درستی از رییسی بازماند

درستی از رییسی بازماند؛ انتخابات هیأت رییسه اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران برگزار شد اما به‌دلیل عدم حضور اعضاء به حد نصاب نرسید.

به گزارش پایگاه خبری صنعت‌صنف، اگرچه انتخابات هیأت رییسه اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران روز دوشنبه 31 مردادماه 1401 برگزار شد اما به حد نصاب نرسید و این اتحادیه نتوانست هیأت رییسه جدید خود را تعیین کند.

مهدی محبی، رییس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران در گفت‌وگو با صنعت‌صنف درباره انتخابات اخیر اتحادیه گفت: انتخابات هیأت رییسه اتحادیه در 31 مرداد برگزار شد اما از آنجا که باید تعداد 900 نفر از اعضا برای رأی دادن می‌آمدند و فقط 600 نفر آمدند درنتیجه انتخابات به حدنصاب نرسید.

محبی با بیان اینکه هیأت رییسه فعلی تا برگزاری انتخابات بعدی و تعیین هیأت رییسه جدید به فعالیت خود ادامه می‌دهند درباره تعیین تاریخ جدید انتخابات اظهار داشت: تعیین تاریخ جدید برعهده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران است و از آنجا که بیشتر اتحادیه‌ها در حال برگزاری انتخابات هستند، این سازمان هر زمان را که خالی و مناسب باشد برای برگزاری انتخابات تعیین و اعلام می‌کند.

به گزارش صنعت‌صنف، در این دوره از انتخابات هیأت رییسه صنف دستگاه‌های مخابراتی، ابراهیم درستی رییس سابق اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری، آلات موسیقی، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران نیز شرکت کرده بود.

درستی با گرفتن پروانه کسب از اتحادیه صنف مخابرات در انتخابات هیأت رییسه آن شرکت کرد با این امید که چون برای شرکت در انتخابات صوت، تصویر و موبایل منع قانونی دارد و دیگر نمی‌تواند در آن اتحادیه شرکت کند و به ریاست خود ادامه دهد، این چرخه ریاست را در اتحادیه دیگری تجربه و تداوم بخشد. اما این اتفاق روی نداد و باتوجه به حدنصاب نرسیدن شرکت‌کنندگان، انتخابات به سرانجام نرسید.

ابراهیم درستی این چنین از رییسی بازماند؛ البته او در تلاش بود تا هم کرسی ریاست در اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی را به دست آورد و هم بتواند از این مسیر در انتخابات هیأت رییسه اتاق اصناف تهران شرکت و همچنان کرسی خود را در این اتاق نیز حفظ کند. اگرچه داشتن آرمان ریاست بر کسی عیب نیست اما بهتر است رؤسایی که چندین دوره ریاست در اتحادیه خود و حضور در هیأت رییسه اتاق اصناف تهران را تجربه کرده‌اند به جوانان هم‌صنف خود که هم از علم روز برخوردارند و هم تجربه کار صنفی دارند اجازه دهند تا اجرای امور را به دست گیرند همان‌گونه که پیشینیان نیز چنین کرده‌اند.

اینکه شخصی در تلاش باشد تا به هر طریق ممکن جایگاه ریاست را از آن خود کند از دید اعضای آن صنف بیشتر حفظ صندلی است تا ماندن برای کمک به اعضای صنف و اتحادیه.

محبی در پاسخ به این پرسش درباره محدودیت قانونی برای حضور اعضای دیگر اتحادیه‌ها در انتخابات هیأت رییسه اتحادیه دیگر اظهار داشت: هر فرد صنفی می‌تواند تا 50 پروانه کسب از اتحادیه‌های مختلف بگیرد با این شرط که نخستین پروانه را بدون مباشر اما مابقی پروانه‌های کسب را باید با معرفی مباشر بگیرد. بر این اساس ابراهیم درستی هم با استفاده از این ظرفیت قانونی و داشتن پروانه کسب از اتحادیه مخابرات در انتخابات صنف مخابرات شرکت کرده است.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...