پروژه هوشمند‌سازی شناورها اجرایی شد

پروژه هوشمند‌سازی شناورها اجرایی شد

پروژه هوشمند‌سازی شناورها اجرایی شد؛ مرحله نخست «پروژه هوشمند‌سازی شناورها» از سوی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و با همراهی مرکز علمی و فناوری ریاست جمهوری و همکاری یک شرکت دانش‌بنیان و دانشگاه صنعتی شریف اجرایی شد.

به گزارش ، معاون توسعه ناوگان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان این مطلب یکی از مؤلفه‌های راهبردی در گروه کشتیرانی را توسعه همکاری با دانش‌بنیان‌ها و مراکز علمی و دانشگاهی دانست و گفت: در این راستا انجام مرحله اول «پروژه هوشمند‌سازی شناورها» با همراهی مرکز علمی و فناوری ریاست جمهوری و همکاری یک شرکت دانش‌بنیان و دانشگاه صنعتی شریف محقق کرده‌ایم.

عبدالرضا محبی که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت سخن می‌گفت، افزود: این فنّاوری که روی یکی از شناور‌های ناوگان گروه کشتیرانی پیاده‌سازی شده در نوع خود به جهت انتقال دانش و نوآوری از دستاورد‌های بزرگ و ملی به حساب می‌آید که قرارداد آن برای دیگر شناور‌های ناوگان نیز در مراحل نهایی تنظیم و امضا است.

محبی از دیگر همکاری‌های گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با دانش‌بنیان‌ها را در زمینه تولید سوخت کم‌سولفور اعلام و خاطرنشان کرد: برای نخستین بار با ستاد نانوفنّاوری ریاست جمهوری برای تولید سوخت کم‌سولفور مورد نیاز ناوگان همکاری‌های مؤثری انجام شده که در آن یکی از شرکت‌های نانوفنّانوری موفق به تولید این سوخت شده است؛ آزمایش نمونه سوخت تولید شده نیز در آزمایشگاه گروه کشتیرانی موفق‌آمیز بوده است.

محبی هدف از این همکاری را تولید مشترک سوخت دانست و افزود: قصد داریم با  کمک تولیدکنندگان داخلی تولید سوخت کم‌سولفور را در بنادر جنوبی کشور آغاز کنیم.

بنابر اعلام مانا، معاون توسعه ناوگان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تأمین نیاز ناوگان به سوخت دیزل اولترا از تأمین‌کنندگان داخلی را نیز ازجمله دستاورد‌های مهم این گروه برشمرد و تصریح کرد: با پیگیری‌هایی که انجام شد، وزارت نفت با صدور دستور تولید سوخت دیزل اولترا در داخل، کمک بزرگی به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در این زمینه کرد چرا‌که ناوگان تاکنون برای تامین این نوع سوخت متکی به خارج بود.

به‌گفته وی این سوخت برای تردد در بنادر و گذرگاه‌های خاصی در خارج از ایران استفاده می‌شود.

وی در پایان، همکاری گروه کشتیرانی با مراکز علمی را محدود به یکی، دو مرکز ندانست و در این‌باره گفت: همکاری با تعداد زیادی از دانشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف ازجمله دانشگاه‌های علم و صنعت، امیرکبیر، صنعتی شریف و دانشگاه دریانوردی چابهار ادامه دارد. همچنین تعدادی پروژه تحقیقاتی مؤثر و عملیاتی ازجمله پروژه مربوط به کشتی‌های حمل ال پی جی را در دست اجرا داریم که از سوی مؤسسه آموزشی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران طی قراردادی به سرانجام رسیده است
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...