ترانزیت ۳۳۷ هزار تن بار در کریدور شمال جنوب

ترانزیت ۳۳۷ هزار تن بار در کریدور شمال جنوب

ترانزیت ۳۳۷ هزار تن بار در کریدور شمال جنوب؛ ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در چهار ماهه نخست 1401 بالغ‌بر ۲۷ هزار و پانصد TEU کانتینر از طریق کریدور شمال-جنوب ترانزیت کرد.

به گزارش ، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ثبت رکورد تازه حمل بار ترانزیتی در مسیر کریدور شمال- جنوب در چهار ماهه نخست امسال موفق شد ۲۷ هزار و ۵۰۰ TEU کانتینر با حجم وزنی ۳۳۷ هزار تُن را در این مسیر جابه‌جا کند.

اگرچه در آغاز پروژه احیای کریدور شمال-جنوب تنها دو مسیر ترانزیتی بین بنادر هند، امارات و روسیه تعریف شده بود اما در دو ماه اخیر این تعداد به ۱۴ مسیر در بنادر مختلف دنیا افزایش پیدا کرده است.

گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مقصد عمده ترانزیتی از مبادی یاد شده را کشور‌های حوزه CIS و روسیه اعلام و تأکید کرده است که کالا به صورت DOOR TO DOOR و با استفاده از امکانات گروه در این مسیر‌ها ترانزیت و به صاحبان کالا تحویل داده می‌شود.

بنابر اعلام روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، یکی از استراتژی‌های اصلی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تمرکز بیشتر بر حمل چندوجهی کالا‌ها بوده و باتوجه به اینکه در حال حاضر ظرفیت‌های بسیار خوبی در بنادر ایران وجود دارد، تلاش شده تا ظرفیت کانتینری در کشتیرانی دریای خزر با سفارش چهار فروند شناور به تولیدکنندگان داخلی، افزایش پیدا کند.

همچنین به موازات، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در حال توسعه ظرفیت‌های حمل و نقل زمینی ناوگان است.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...