دستیابی به فناوری‌های جدید برای کشتیرانی سبز‌تر

دستیابی به فناوری‌های جدید برای کشتیرانی سبز‌تر

دستیابی به فناوری‌های جدید برای کشتیرانی سبز‌تر؛ دبیرکل سازمان بین‌المللی دریانوردی در آستانه برگزاری روز جهانی دریانوردی در پیامی صنعت دریایی را به اتحاد و مشارکت در زمینه دستیابی به فناوری‌های جدید برای کمک به کشتیرانی سبز‌تر فراخواند.

به گزارش ، کیتاک لیم در یک پیام ویدیویی به مناسبت برگزاری جشن روز جهانی دریانوردی که در ۲۹ سپتامبر (۷ مهرماه ۱۴۰۱) با شعار «فنّاوری‌های جدید برای  کشتیرانی سبزتر» به میزبانی سازمان IMO در مقر این سازمان در لندن و سراسر جهان برگزار خواهد شد، توجه صنعت دریانوردی را به نقش فنّاوری‌های نوظهور برای حمایت از انتقال سبز بخش دریایی به آینده‌ای پایدار جلب کرد.

براساس این گزارش، کیتاک لیم در این پیام تمرکز فناوری‌های زیست‌محیطی به‌منظور دستیابی به کشتیرانی سبز‌تر را  مورد تاکید قرار داد و افزود: مقررات IMO به ایجاد نوآوری در طراحی کشتی‌ها، نیروی محرکه و فناوری‌های کم‌مصرف برای رسیدن به کشتیرانی سبز‌تر کمک می‌کند.

در ادامه این پیام آمده است: جشن روز دریانوردی در ۲۹ سپتامبر در سراسر دنیا بستری  را برای نمایش نوآوری، تحقیق و توسعه دریایی فراگیر و نمایش و استقرار فناوری‌های جدید فراهم می‌کند.

دبیرکل IMO در ادامه پیام خود با اشاره به اینکه فناوری‌های جدید برای کشتیرانی سبزتر که امسال به‌عنوان شعار روز جهانی دریانوردی انتخاب شده مسیر گفت‌وگوی گسترده‌ای را برای انتخاب روش‌های اصولی در صنعت  کشتیرانی و استفاده از فناوری برای آینده پایدار را باز می‌کند.

درواقع از انگیزه‌های درست برای بررسی بیشتر دیجیتالی شدن و اتوماسیون کشتیرانی حمایت می‌کند.

به‌گفته کیتاک لیم، راه‌حل فناورانه برای حمل‌و‌نقل پاک‌تر، ایمن‌تر و پایدار‌تر باید به نفع مردم تمام شود.

در بخشی از این پیام آمده است موضوع فناوری جدید برای کشتیرانی سبز‌تر با هدف ترویج نوآوری فراگیر و پذیرش فناوری‌های جدید برای حمایت از فناوری انتقال کشتیرانی سبز‌تر در کشور‌های در حال توسعه، توسعه‌یافته و کمتر توسعه‌یافته انتخاب شده و از اهداف عمده توسعه پایدار سازمان ملل متحد نیز به شمار می‌رود، زیرا با تغییرات آب و هوایی و استفاده پایدار از اقیانوس‌ها، دریا‌ها و منابع دریایی مرتبط است.

بدون شک این اهداف اهمیت مشارکت و اجرای پروژه‌های مربوط به فناوری‌های زیست‌محیطی را برای دستیابی به این اهداف برجسته می‌کند.

بنابر اعلام مانا به نقل از سایتIMO، وی در پایان ضمن دعوت دوباره از همه اعضای عضو سازمان برای برگزاری جشن روز دریانوردی به‌منظور تجلیل از فعالان جامعه دریایی، از آنان خواست تا اطلاعات خود را در زمینه فناوری‌هایی که برای سبز‌تر کردن صنعت کشتیرانی انجام می‌دهند، به اشتراک بگذارند.

گفتنی است، علاوه‌بر برگزاری جشن روز جهانی دریانورد از سوی IMO در تاریخ ۲۹ سپتامبر، رویداد موازی دیگری نیز قرار است با حضور وزرای حمل‌و‌نقل کشور‌های عضو در تاریخ ۱۲ تا ۱۴ اکتبر ۲۰۲۲ برابر با 17 تا 19 مهرماه 1401 در دوربان آفریقای جنوبی برگزار شود.

دریانوردی
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...