سهم ناچیز خطوط ریلی ایران از کریدورهای منطقه

سهم ناچیز خطوط ریلی ایران از کریدورهای منطقه

سهم ناچیز خطوط ریلی از کریدورهای منطقه؛ ایران به لحاظ ژئوپلتیک مهمترین نقطه در جهان است و می‌تواند نقشی جهانی در حوزه‌ حمل‌ونقل ایفا کند.

به گزارش ، وزیر راه و شهرسازی با بیان این مطلب در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی اظهار داشت: راه‌اندازی کریدور‌های حمل‌ونقلی درآمد سرشار و پایدار برای کشور فراهم خواهد شد.
 
رستم قاسمی با بیان اینکه به‌رغم وجود ۱۴ هزار کیلومتر راه‌آهن در کشور، خطوط ریلی به کریدور‌های شمال-جنوب و شرق به غرب وصل نیست، تصریح کرد: در اجلاس اخیر وزرای عشق‌آباد در ترکمنستان همه به صراحت پذیرفتند که ایران به لحاظ ژئوپلتیک مهمترین نقطه در جهان است و می‌تواند نقشی جهانی در حوزه‌ حمل‌ونقل ایفا کند.

وی با تاکید بر اینکه باید از این موقعیت بی‌نظیر استفاده کنیم، افزود: آمار حمل بار در منطقه ۲۰۰ میلیون تن برآورد می‌شود که بخش عمده‌ای از آن می‌تواند با استفاده از کریدور‌ها از ایران عبور کند و درآمدی سرشار و پایدار به اندازه درآمد نفت ایجاد کند.

بنابر اعلام مانا، قاسمی روش فعلی راه‌اندازی پروژه‌های زیرساختی را که مدت‌ها به طول می‌انجامد را اشتباه دانست و گفت: بعد از یک سال پیگیری و تلاش، زمینه‌ای فراهم شده است که طی آن ۲۰ میلیارد دلار در حمل‌ونقل کشور سرمایه‌گذاری کنیم که نتیجه آن تحول ساختاری در همه بخش‌های حمل‌ونقلی است.

وی بر دشواری شغل دریانوردی اشاره و تصریح کرد: بخش دریایی مظلوم واقع شده است این در حالی است که باید به‌عنوان پایه اقتصاد از آن بهره می‌گرفتیم.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...