مجلس به زاهدی‌وفا اعتماد نکرد

مجلس به زاهدی‌وفا اعتماد نکرد

مجلس به زاهدی‌وفا اعتماد نکرد؛ مجلس شورای اسلامی به محمدهادی زاهدی‌وفا، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی رای اعتماد نداد.

به گزارش ، در جلسه علنی روز سه‌شنبه 12 مهرماه مجلس، بررسی صلاحیت محمدهادی زاهدی‌وفا، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از دفاع رییس جمهوری از گزینه پیشنهادی خود برای وزارت کار و همچنین توضیحات زاهدی‌وفا درباره برنامه‌اش در این وزارت‌خانه، رای خود را اعلام کردند.

زاهدی‌وفا ۱۳۶ رای موافق بدست آورد که باتوجه به ۲۷۲ رای ماخوذه از نمایندگان برای تکیه بر صندلی وزارت باید 137 رای یعنی نصف به‌علاوه یک را بدست می‌آورد

در جریان شمارش آرا و پس از سه نوبت بازشماری، در نهایت محمدهادی زاهدی‌وفا یک رای کم آورد و نتوانست از مجلس برای تصدی پست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رای اعتماد بگیرد.

بر این اساس محمدهادی زاهدی‌وفا با ۱۳۶ رای موافق، ۱۲۵ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از مجموع ۲۷۲ رای اخذ شده نتوانست رای اعتماد مجلس را برای تصدی پست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کسب کند.

آرای زاهدی‌وفا بازشماری نشد

در همین حال عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه هیچگونه بازشماری درباره آرای زاهدی‌وفا انجام نشده است، گفت: برای اطمینان بیشتر آرای اخذ شده چندین مرتبه شمارش و مشخص شد که وزیر پیشنهادی با یک رای کمتر موفق به کسب رای اعتماد نشده است که همین نتیجه اعلام شد.

محمد رشیدی تصریح کرد: بازشماری زمانی معنا دارد که یکبار نتیجه آراء اعلام شود و اگر اعتراضی به آن وجود داشته باشد، دوباره آراء شمارش می‌شود.

وی ادامه داد: در جریان رای اعتماد، نتیجه آراء فقط یکبار از سوی رئیس اعلام شد و هیچ اعتراضی هم به این نتیجه نشده است.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...