فاطمی‌امین فکر سامانه‌ای دارد

فاطمی‌امین فکر سامانه‌ای دارد

فاطمی‌امین فکر سامانه‌ای دارد؛ جلسه استیضاح سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت روز سه‌شنبه 10 آبان 1401 برگزار شد و موافقان و مخالفان به بیان مطالب خود در این‌باره پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت‌صنف، به‌دلیل اهمیت موضوع استیضاح وزیر صمت، تلاش کرده تا به بازخوانی اظهارات موافقان و مخالفان این موضوع بپردازد و برای این منظور مهمترین بیانات هریک از نمایندگان موافق و مخالف برای اطلاع مخاطبان آورده شده است.

مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس به‌عنوان مخالف استیضاح فاطمی‌امین این‌گونه اظهار داشت:

- مخالفت با استیضاح به معنای دادن چک سفید امضا نیست، لذا نظارت‌ها را افزایش خواهیم داد.

وزارت صمت عملکردش کم نیست، به‌عبارتی می‌توان عملکرد آن را به اعداد و ارقام تبدیل و ارزیابی کرد.

- فهم خوب آقای وزیر از نظام مسائل صنعت، معدن و تجارت، ویژگی مهمی است.

- در قضیه پیش آمده برای اوکراین تکانه‌های سنگینی در کشورهای مختلف رخ داد و می‌توان این موضوع را در کشور خودمان نیز بررسی کنیم. هرچند موضوع مذکور در مجلس مصوب نشود، اما با مجوز سران قوا، اجرایی شد که نشان‌دهنده فهم دقیق وزیر برای کنترل کالاهای پایه‌ای است.

- فاطمی‌امین فکر سامانه‌ای داشته و بر استفاده از حکمرانی داده‌ها تاکید دارد.

- در حوزه معدن نیز اتفاقات شفاف خوبی صورت گرفته که ناشی از سامانه‌ای شدن امور است. ازجمله حقوق دولتی معادن که به 40 هزار میلیارد رسیده که با تکمیل این سامانه افزایش نیز خواهد یافت.

- موضوع تجمیع وزارت صنعت، معدن و تجارت یکی از مسائلی است که نکاتی درخصوص آن بیان می‌شود؛ تجمیع باید درست انجام می‌شد و بازار کالا با تولید آمیخته می‌شد، زیرا از گرانفروشی جلوگیری می‌کرد، بنابراین اکنون باید این زنجیره تکمیل شود.

- در حوزه معدن امور رها شده بود و اکنون درست عنوان می‌شود که اکتشاف ریشه مشکلات این حوزه است.

- رشد حوزه صنعت نسبت به میانگین 10 سال گذشته بیشتر است.

بنابر اعلام خانه ملت، طبق بند 1 ماده هشت آیین‌نامه و مواد 224 و 225 حداکثر زمان برای استیضاح وزیر پنج ساعت است که دو ساعت آن به استیضاح‌کننده‌ها و سه ساعت آن به وزیر تعلق دارد.

براساس برنامه‌‌ریزی انجام شده به مدت یک ساعت و نیم استیضاح‌کنندگان مطالب خود را مطرح کردند و از آنجا که رئیس جمهور در جلسه حضور نداشت سپس وزیر یک ساعت و نیم مطالب خود را مطرح کرد. سپس به مدت 30 دقیقه دو نفر از استیضاح‌کنندگان مطالب خود را بیان کرده و درنهایت دوباره وزیر 30 دقیقه فرصت داشت از خود دفاع کند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...