در همچنان روی همان پاشنه می‌چرخد

در همچنان روی همان پاشنه می‌چرخد

در همچنان روی همان پاشنه می‌چرخد؛ جلسه استیضاح سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت روز سه‌شنبه 10 آبان 1401 برگزار شد و موافقان و مخالفان به بیان مطالب خود در این‌باره پرداختند. 

به گزارش پایگاه خبری صنعت‌صنف، به‌دلیل اهمیت موضوع استیضاح وزیر صمت، تلاش کرده تا به بازخوانی اظهارات موافقان و مخالفان این موضوع بپردازد و برای این منظور مهمترین بیانات هریک از نمایندگان موافق و مخالف برای اطلاع مخاطبان آورده شده است.

بر این اساس صدیف بدری، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس به‌عنوان موافق استیضاح فاطمی‌امین این‌گونه اظهار داشت:

- استیضاح یکی از اهرم‌های نظارتی مجلس است تا وزیر در عمل به برنامه‌هایی که از پشت تریبون در هنگام رأی اعتماد اعلام کرد، جدی باشد. استیضاح تهدیدی برای دولت نیست، بلکه زمینه تقویت کابینه را درراستای جامه عمل پوشاندن به برنامه‌ها و وعده‌ها ایجاد می‌کند.

- نگهداری 200 هزار خودرو در پارکینگ به بهانه افزایش قیمت را نمی‌توان افزایش تولید تلقی کرد. متاسفانه درب همچنان روی همان پاشنه می‌چرخد!

- سالانه 17 هزار نفر از هموطنان جان خود را در جاده‌ها از دست می‌دهند و 360 هزار نفر با جراحت‌های مختلف، از قطع عضو تا قطع نخاع روبه‌رو می‌شوند. در این شرایط چگونه کیفیت خودروهای داخلی ایران را می‌توان ارزیابی کرد؟

- حذف قرعه‌کشی از وعده‌های آقای فاطمی امین بود، اما با ورود به سال جدید این وزارتخانه اعلام کرد که نمی‌توان قرعه‌کشی را حذف کرد.

- در موضوع شرکت‌ها و افراد واردکننده خودرو بحث بسیار وجود دارد. متاسفانه مونتاژکاران مجوز واردات پیدا کرده‌اند.

- عدم رعایت اصل شایسته‌سالاری در انتصابات سبب شده تا بیش از 70 نفر بدون سابقه یک ساعت کار اجرایی و به صورت سفارشی یا فامیلی وارد وزارت صمت شوند.

- گزارش نظارتی وزیر از بازار با آنچه در کف خیابان و شهر وجود دارد، کاملا متفاوت است؛ ما و مردم، افزایش چند صد درصدی قیمت اقلام به صورت روزانه را نمی‌پذیریم.

بنابر اعلام خانه ملت، طبق بند 1 ماده هشت آیین‌نامه و مواد 224 و 225 حداکثر زمان برای استیضاح وزیر پنج ساعت است که دو ساعت آن به استیضاح‌کننده‌ها و سه ساعت آن به وزیر تعلق دارد.

براساس برنامه‌‌ریزی انجام شده به مدت یک ساعت و نیم استیضاح‌کنندگان مطالب خود را مطرح کردند و از آنجا که رئیس جمهور در جلسه حضور نداشت سپس وزیر یک ساعت و نیم مطالب خود را مطرح کرد. سپس به مدت 30 دقیقه دو نفر از استیضاح‌کنندگان مطالب خود را بیان کرده و درنهایت دوباره وزیر 30 دقیقه فرصت داشت از خود دفاع کند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...