عرضه نسخه جدید روبیکا با حذف اکانت

عرضه نسخه جدید روبیکا با حذف اکانت

عرضه نسخه جدید روبیکا با حذف اکانت؛ پس از محدودسازی اپلیکیشن ایرانی روبیکا در گوگل پلی و اعلام اخطار این مارکت خارجی به کاربران ایرانی این اپلیکیشن، روبیکا نسبت به ارائه نسخه جدید و اصلاح شده این اپلیکیشن اقدام کرد.

به گزارش ، با ایجاد محدودیت از سوی گوگل پلی برای روبیکا، نسخه جدید این اپلیکیشن از سوی سازندگانش ارائه شد که تاکنون اخطاری از سوی گوگل پلی برای کاربران ارسال نشده است، بنابراین احتمال می‌رود در صورت عدم مانع‌تراشی گوگل برای این سکوی ایرانی، سرویس‌های گوگل که در روزهای اخیر در ایران مسدود شده‌اند دوباره جازه فعالیت پیدا کنند.

در پی محدودسازی برخی از برنامه‌ها و پلتفرم‌های پرکاربرد ایرانی توسط «گوگل پلی» به بهانه حمایت از حریم خصوصی، اغلب سرویس‌های گوگل هم در ایران مسدود شد. در همین راستا با روبه‌رو شدن کاربران روبیکا با اخطارهای گوگل پلی، اگرچه گوگل به درخواست‌های روبیکا برای اعلام دلیل ارسال اخطارها پاسخ نداد، ولی روبیکا نسخه جدید خود را عرضه کرد تا با اعمال بهبودهای فنی در این اپلیکیشن، ضمن رفع نگرانی کاربران، مشکل اخطار گوگل هم رفع شود.

بنابر اعلام برنا، ماجرا از آنجا شروع شد که در روز‌های اخیر یک اخطار امنیتی از سوی Google Play Protect برای اپلیکیشن روبیکا صادر شد. کاربران روبیکا در برخی مارکت‌های اندرویدی ایرانی هم که متصل به سپر ایمنی گوگل است با پیغام مشابهی روبه‌رو شدند.

روبیکا باتوجه به اینکه در دو ماه گذشته، هیچگونه تغییر فنی در دسترسی‌ها و ساختار‌های امنیتی خود ایجاد نکرده بود، برای آگاهی از ایراد و رفع مشکل، با گوگل وارد مذاکره فنی شد و گوگل نیز قول مساعد جهت رفع آن داد. اما روبیکا به‌دلیل آنچه اهمیت افکار عمومی و اعتمادبخشی به جامعه کاربران فضای مجازی اعلام شد، نسبت ارائه نسخه جدید و اصلاح شده این اپلیکیشن اقدام کرد و قابلیت‌های جدیدی همچون «افزودن قابلیت حذف اکانت» را اضافه کرد.

در ظاهر مشکل روبیکا در سپر ایمنی گوگل با ایجاد تغییراتی جزئی و نامرتبط به حوزه دسترسی‌ها و امنیت اپلیکیشن حل شده و تاکنون هم اخطاری از سوی گوگل برای کاربران این اپلیکیشن صادر نشده است؛ اگرچه بررسی نسخه جدید اپلیکیشن‌ها در گوگل پلی چند روز زمان می‌برد.

حال باید منتظر ماند و دید آیا گوگل پلی دوباره نسبت به اعلام اخطار برای کاربران روبیکا اقدام می‌کند یا نسخه جدید روبیکا می‌تواند در این مارکت خارجی ادامه مسیر دهد که احتمال می‌رود در صورت عدم مانع‌تراشی گوگل برای این سکوی ایرانی، سرویس‌های گوگل که به‌تازگی در ایران مسدود شده‌اند، دوباره اجازه فعالیت پیدا کنند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...