مخالفت مرکز پژوهش‌های مجلس با تفکیک صمت

مخالفت مرکز پژوهش‌های مجلس با تفکیک صمت

مخالفت مرکز پژوهش‌های مجلس با تفکیک صمت؛ رییس مجلس شورای اسلامی از مخالفت مرکز پژوهش‌های مجلس با تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت به دو وزارتخانه خبر دارد.

به گزارش ، محمدباقر قالیباف در واکنش به اظهارات نماینده مردم قزوین درباره لزوم تفکیک وزارتخانه صمت به دو وزارتخانه گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس، کمیسیون و تعدادی از کارشناسان این موضوع را بررسی و درنهایت به جمع‌بندی تخصصی برای تفکیک وزارتخانه صمت به دو وزارتخانه نرسیده‌اند.

بنابر اعلام خانه ملت، قالیباف در نشست علنی مجلس شورای اسلامی درباره اظهارات لطف‌الله سیاهکلی، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز نسبت به تفکیک وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت به دو وزارتخانه گفت: باید عنوان شود که مرکز پژوهش‌های مجلس و کمیسیون و تعدادی از کارشناسان این موضوع را بررسی و درنهایت به جمع‌بندی تخصصی برای تفکیک وزارتخانه صمت به دو وزارتخانه نرسیده‌اند.

گفتنی است در رای‌گیری هیات وزیران دولت سیزدهم، با طرح تفکیک وزارت صمت که در کمیسیون اجتماعی مجلس دهم به تصویب رسیده بود، موافقت شده است. پس از تصویب این طرح که به معنای پذیرش بار مالی ایجاد وزارت بازرگانی است، رئیس‌جمهور این مسأله را طی نامه‌ای رسمی به هیات رئیسه مجلس ارسال کرده اما از حدود دو ماه قبل تاکنون آن رای پیگیری نکرده است.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...