نفت ۷۰ دلاری و افزایش 20 درصدی حقوق در بودجه

نفت ۷۰ دلاری و افزایش 20 درصدی حقوق در بودجه

نفت ۷۰ دلاری و افزایش 20 درصدی حقوق در بودجه؛ براساس پیش‌نویس لایحه بودجه ۱۴۰۲ در سازمان برنامه و بودجه، قیمت نفت ۷۰ دلار و قیمت دلار هم مبنای نرخ سامانه معاملات الکترونیک یا (ای تی اس) پبشنهاد شد.

به گزارش ، براساس اعلام سیدمسعود میرکاظمی رییس سازمان برنامه و بودجه، قرار است بودجه سال 1402 زودتر از نیمه آذرماه به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

طبق جمع‌بندی سازمان برنامه و بودجه میزان صادرات نفت خام و میعانات در لایحه بودجه سال 1402 حدود 1.2 میلیون بشکه در روز تعیین شده است.

همچنین قیمت هر بشکه نفت ایران 70 دلار در لایحه بودجه پیشنهاد شده و نرخ محاسباتی ارز حاصل از صادرات نفت در بودجه نیز برمبنای نرخ سامانه معاملات الکترونیک یا (ای تی اس) خواهد بود.

بنابر اعلام تسنیم، میزان بودجه عمرانی (تملک دارایی‌های سرمایه‌ای) لحاظ شده در پیش‌نویس لایحه بودجه 1402 حدود 280 هزار میلیارد تومان است.

یکی از مهمترین بخشهای لایحه بودجه سال آینده مربوط به افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان است که براساس آخرین جمع‌بندی سازمان برنامه و بودجه، پیشنهاد افزایش متوسط 20 درصدی حقوق به دولت ارائه شده است.

گفتنی است این ارقام پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه است که احتمال تغییر برخی از این ارقام در بررسس‌های هیات دولت و پس از آن در صحن علنی مجلس وجود دارد.

در لایحه بودجه 1401 نرخ محاسباتی و تسعیر ارز حاصل از صادرات نفت نیز برمبنای نرخ ای تی اس(نرخ حاشیه بازار و حدود 26 هزار تومان) بود، بر این اساس نرخ 4200 تومانی براساس قانون بودجه از محاسبات مربوط به تسعیر ارزهای صادرات نفت خارج شده است.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...