بیمه مرکزی سوئیچش را از بیمه بردارد

بیمه مرکزی سوئیچش را از بیمه بردارد

بیمه مرکزی سوئیچش را از بیمه بردارد؛ شركت‌های بیمه‌ای، آنالیز ریسك دارند و می‌توانند خیلی از اتفاقات مالی حوزه خود را تنظیم و براساس آن سرمایه‌گذاری كنند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت‌صنف، مشاور عالی مدیرعامل بیمه آسیا با بیان این مطلب در «رادیو گفت‌وگو» با انتقاد از اینكه بیمه مركزی با سوئیچ بیمه در عمل موجب رقابت بین شركت‌های بیمه می‌شود، گفت: شركت‌های بیمه باید از نظر فنی خودشان را ارتقا دهند و همرا با ریسک‌پذیری‌ها، درآمدزایی و سرمایه‌گذاری كنند.

علی حرمتی که در برنامه گفت‌وگوی اقتصادی رادیو گفت‌وگو به مناسبت 13 آذر روز بیمه با موضوع «مؤلفه‌های اقتصاد دانش‌بینان بر توسعه صنعت بیمه و بررسی نقش بیمه‌ها در رشد اقتصادی کشور» سخن می‌گفت، از تعارض منافع بین بیمه مركزی و بخش خصوصی خبر داد و افزود: وقتی شركت بیمه‌ای، آنالیز ریسك دارد یعنی می‌تواند خیلی از اتفاقات مالی حوزه خودش را هم تنظیم كند.

حرمتی اظهار داشت: بیمه جزء لاینفك نظام مالی هر كشوری است و شركت‌های بیمه نیز از نهادهای مهم بازار سرمایه هستند که در كنار دیگر نهادهای مالی، در امر تهیه و تخصیص سرمایه و كمك به تأمین مالی واحدهای اقتصادی نقش‌آفرینی می‌كنند.

وی افزود: صنعت بیمه با همه صنایع كشور در ارتباط است و به كمك آمار و ارقام، صنایع كشور را به لحاظ موضوعات ریسكی، آنالیز و تحلیل می‌كند.

به گزارش ، این كارشناس ارشد حوزه بیمه در ادامه تصریح كرد: در حال حاضر ضریب نفوذ صنعت بیمه در ایران از كشورهای منطقه بالاتر است اما ایراد اساسی همان تعیین شاخص‌ها براساس فرض‌های رشد اقتصادی در سند چشم‌انداز ایران ۱۴۰۴ است.

مشاور عالی مدیرعامل بیمه آسیا با تأكید بر لزوم پیشرفت و حركت همزمان صنعت بیمه با تكنولوژی‌های جدید دنیا گفت: صنعت بیمه با وجود همه فشارها و تحریم‌ها به جایگاهی كه باید، رسیده اما با این حال شاهد ضعف‌هایی نیز در حوزه بیمه‌گری هستیم.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...