نصب BWTS روی شناورهای کشتیرانی تا 1403

نصب BWTS روی شناورهای کشتیرانی تا 1403

نصب BWTS روی شناورهای کشتیرانی تا 1403؛ همه شناورهای گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تا پایان سال 1403 به سیستم BWTS مجهز خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت‌صنف، مدیرعامل شرکت تعمیرات کشتی پرشیاهرمز وابسته به گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نخستین دستگاه پردازش آب توازن (BWTS) روی شناور شیبا متعلق به شرکت حمل کانتینری حافظ دریا نصب شده و تا پایان امسال تعداد 7 فروند شناور گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به سیستم BWTS تجهیز خواهند شد. 

جمشید حاجی‌زاده درباره این سیستم توضیح داد: طبق الزامات کنوانسیون مدیریت آب توازن، از نیمه دوم سال 2022 تا پایان 2024 باید دستگاه پردازش آب توازن روی کشتی‌های فعال در آبراه‌های داخلی و بین‌المللی نصب شود که بر این اساس در کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز این مهم همگام با دیگر کشورها آغاز شده است.

حاجی‌زاده افزود: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، رعایت دقیق کنوانسیون‌های بین‌المللی و ملی دریایی را همواره مدنظر قرار داده و به نحو شایسته‌ای به مفاد آن عمل کرده است.

‎وی ادامه داد: سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) به‌منظور کاهش اثرات مضر بر محیط زیست دریایی که از طریق جابجایی میکروارگانیسم‌های آبی از منطقه‌ای به منطقه دیگر که از طریق عملیات تغییر آب توازن کشتی‌ها انجام می‌شود، کنوانسیونی را به‌منظور کنترل و مدیریت آب توازن کشتی‌ها تصویب کرده است.

به‌گفته وی، سیستم تصفیه و مدیریت آب توازن (BWTS) برای حذف میکروارگانیسم‌های مضری که هنگام آبگیری مخازن تعادل وارد کشتی‌ها می‌شوند، طراحی شده است تا هنگام تنظیم تعادل کشتی در حالت بارگیری که به اجبار با تخلیه این آب صورت می‌پذیرد، سبب شود تا ورود این آب به محیط جدید، اثرات مخربی ایجاد نکند.

به گزارش ، مدیرعامل شرکت تعمیرات کشتی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: طبق الزامات کنوانسیون مدیریت آب توازن، از نیمه ‎دوم سال 2022 تا پایان 2024 باید دستگاه پردازش آب توازن روی کشتی‌های فعال ناوگان نصب شود که براساس بررسی‌های صورت گرفته و باتوجه به در نظر گرفتن فاکتورهایی ازجمله نوع کشتی، میزان مصرف برق، میزان تغییرات و اصلاحات در شناور و هزینه نگهداری دستگاه، خرید و نصب سامانه پالایش آب توازن از نوع UV برای شناورهای ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مورد تایید قرار گرفت.

او یادآور شد: سیستم تصفیه و مدیریت آب توازن (BWTS) باید روی 60 فروند شناور گروه کشتیرانی نصب شود که تا پایان امسال روی 7 فروند نصب خواهد شد و در سال 1402 نیز تعداد 12 فروند شناور به این سامانه تجهیز خواهند شد.

حاجی‌زاده با اشاره به ضرب‌الاجل سازمان بین‌المللی دریانوردی برای نصب این سامانه روی شناورهای، گفت: از آنجا که باید بالغ‌بر 60 شناور گروه کشتیرانی به این سامانه تجهیز شوند، کار نصب سیستم تصفیه و مدیریت آب توازن (BWTS) از سوی پرشیاهرمز روی همه شناورها تا پایان سال 1403 انجام خواهد شد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...