کارآفرینان برتر ملی معرفی شدند

کارآفرینان برتر ملی معرفی شدند

کارآفرینان برتر ملی معرفی شدند؛ امسال شش هزار نفر در جشنواره کارآفرینان برتر ملی ثبت‌نام کردند که 21 نفر از استان‌های مختلف به‌عنوان برگزیده انتخاب شدند.

به گزارش ، مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این مطلب، کارآفرینی را موتور اصلی اقتصاد دانست و از ایجاد ۶۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم توسط برگزیدگان جشنواره کارآفرینان برتر ملی خبر داد.

علی زندوکیلی در چهاردهمین جشنواره کارآفرینان برتر ملی اظهار داشت: در سال گذشته کارآفرینان برتر در حوزه‌های تخصصی صنعت، خدمات و کشاورزی انتخاب می‌شدند اما امسال حوزه تعاون، صنایع دستی و گردشگری نیز به آنها افزوده شده است.

دبیر جشنواره چهاردهم با اشاره به معرفی ۲۱ برگزیده این جشنواره گفت: از حوزه صنعت 6 نفر، از حوزه کشاورزی 4 نفر، از حوزه خدمات 5 نفر، حوزه اجتماعی دو نفر، حوزه تعاون دو نفر و حوزه گردشگری و صنایع دستی نیز هر کدام یک نفر به‌عنوان نفرات برتر برگزیده شدند.

در این مراسم‌ همچنین معاون بنیاد ملی نخبگان نیز به بیان توضیحاتی درباره مشارکت بنیاد در انتخاب کارآفرینان برتر پرداخت و گفت: رویکرد ما این است که ارتباط متقابل بین بنیاد ملی نخبگان و سرآمدان نخبه ایجاد کنیم به همین منظور در بنیاد ملی نخبگان واحدی به نام فدراسیون سرآمدان تشکیل شده که در چند دوره گذشته برگزیدگان و سرآمدان را مورد حمایت قرار داده و از امسال بخشی در حوزه کارآفرینی خواهد داشت.

به گفته میثم شهبازی، بنیاد طرحی تحت عنوان بورسیه نخبگان در صنعت را دارد که این طرح بین بنگاه و کسب‌وکار و واحد تجاری و صنعتی دنبال می‌شود و براساس آن افراد مستعد، دوره‌ای را در واحدهای صنعتی و تجاری می‌گذرانند و بورسیه می‌شوند و فرصت‌هایی برای تربیت نیروی متخصص در کشور فراهم می‌شود.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...